دوشنبه ۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: کنکور 88 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از روز پنجشنبه 4 تیر‌ماه با حضور بیش از یک میلیون و 390هزار داوطلب آغاز می‌شود.

سازمان سنجش و کارشناسان امر برای موفقیت داوطلبان توصیه‌هایی به داوطلبان دارند.
معاون سازمان سنجش به همشهری گفت: توزیع کارت آزمون که از صبح دیروز آغاز شده امروز هم ادامه دارد.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.Sanjesh.org و درج اطلاعات مندرج روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کد رهگیری و شماره شناسنامه یا شماره داوطلبی، شماره پرونده و شماره شناسنامه، از کارت خود پرینت بگیرند.

ابراهیم خدایی عنوان کرد: داوطلبان می‌توانند برای رفع نقص از کارت خود به باجه‌های در نظر گرفته شده در حوزه‌های امتحانی که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شده‌است، مراجعه کنند.

به گفته وی، رفع مغایرت سوابق تحصیلی چون به برگزاری آزمون بر‌نمی‌گردد ممکن است تا زمان برگزاری آزمون نیز انجام نشود اما سازمان سنجش برای این منظور در تماس با آموزش و پرورش است.

در کنکور امسال دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، بیش از یک میلیون و 390هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و هنر به‌ترتیب صبح و بعداز‌ظهر روز پنجشنبه 4 تیر ماه، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی نیز به‌ترتیب صبح و بعداز‌ظهر جمعه 5 تیر‌ماه و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی شنبه 6 تیر‌ماه در 394 شهرستان و بخش برگزار می‌شود.

معاون سازمان سنجش در باره داوطلبانی که متقاضی شرکت در 2 یا 3 گروه آزمایشی هستند، افزود: این داوطلبان باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم خود اقدام کنند.

خدایی تصریح کرد: این داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و نشانی تعیین شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

براساس اعلام سازمان سنجش حوزه‌های امتحانی صبح‌ها رأس ساعت 7 و بعدازظهرها رأس ساعت 14:30 بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

معاون سازمان سنجش نیز از داوطلبان خواست تا قبل از زمان اعلام شده در حوزه امتحانی باشند و از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و... در جلسه آزمون خودداری کنند.

توصیه کارشناسان به کنکوری‌ها

علاوه بر مسئولان سازمان سنجش، کارشناسان هم توصیه‌هایی برای موفقیت در کنکور دارند. یکی از موارد بسیار مهم و قابل توجه برای داوطلبان کنکور حفظ سلامت جسمی و روحی آنهاست.

کارشناسان معتقدند داوطلبان کنکور نباید تغذیه مناسب، استراحت، خوابیدن به اندازه کافی، ورزش و فعالیت بدنی را فراموش کنند. حضور در فضایی غیر از فضای درسی در روزهای آخر، در حفظ آرامش تا حد زیادی مؤثر است.

روز امتحان صبحانه خوب بخورید و با یاد و امید به خدا سر جلسه آزمون حاضر شوید.
کارشناسان توصیه می‌کنند که لازم نیست داوطلبان در این روزها همه زمان خود را به مطالعه فشرده یا حل تست اختصاص دهند.

یادتان باشد که بخشی از انرژی و توان خود را برای روز آزمون ذخیره کنید.داوطلبان از آوردن وسایل اضافی مانند تلفن همراه، ماشین حساب و کتاب خودداری و به نکاتی که از بلند گوی محل برگزاری آزمون پخش می‌شود، به دقت توجه کنند.

کنکوری‌ها باید پس از دریافت پاسخنامه، شماره آن را با شماره صندلی و شماره کارت خود تطبیق دهند و از صحت آن مطمئن شوند و درصورت مشاهده اختلاف، موضوع را به مراقبان اطلاع دهند.

همچنین یکی از مسائلی که کارشناسان بر آن تاکید می‌کنند استفاده بهینه از توانایی‌های علمی در آزمون است. داوطلبان برای اینکه به نتیجه دلخواه خود برسند باید به این نکات توجه کنند:سؤالات را با دقت بخوانید، متن هر سؤال را با دقت و تمرکز کافی بخوانید تا مفهوم هر عبارت را خوب درک کنید و سپس به عبارت بعدی بپردازید. اطلاعات هر سؤال را در ذهن منظم و مسیر پاسخگویی را مشخص کنید.

برخی از داوطلبان به‌دلیل دقت کم و سرعت زیاد در خواندن متن دچار اشتباه می‌شوند، پس باید تمرین کنید تا به سؤال‌ها دقت کرده و پاسخ درست دهید. تعداد پاسخ اشتباه خود را کاهش دهید.

تنها راه علمی و درست در این مورد افزایش دقت، تمرکز و پرهیز از هیجان بی‌مورد، سرعت غیرضروری و وسواس است. برای پاسخ به بخشی از سؤال‌ها باید عملیات محاسباتی انجام شود.

با توجه به کمبود فضای محاسباتی در دفترچه سؤال‌ها، لازم است در این روزها به‌گونه‌ای تمرین کنید که نحوه استفاده از فضای محدود را یاد بگیرید تا مشکلات و عوارض ناشی از کمبود فضا کاهش یابد.

زمان و وقت هر درس را برای خود آن درس صرف کنید و درصورتی که وقت اضافه آوردید، این زمان را به درس‌های دیگر اختصاص دهید.بهتر است درس‌ها را به‌ترتیب قرار گرفتن در دفترچه سؤال‌ها پاسخ دهید.

توصیه کارشناسان در این مورد این است که اگر در پایان زمان هر درس، تعدادی از سؤال‌های آن درس بدون پاسخ مانده باشد، نباید از وقت درس بعدی برای آن استفاده کنید.

باید دقت کافی در پر کردن پاسخنامه داشته باشید، پس از پاسخگویی به سؤال و انتخاب جواب درست از میان گزینه‌ها، شماره سؤال را در پاسخنامه پیدا کرده و گزینه مورد نظر را با مداد سیاه نرم به‌صورت یکنواخت پر کنید.

مواظب باشید پاسخنامه پاره، کثیف و تا نشود. باید در این روزها با استفاده از یک نمونه پاسخنامه و پر کردن آن، تمرین و مهارت‌های زیر را کسب کنید. در این تمرین‌ها یاد می‌گیرید که شماره سؤال و گزینه را اشتباه نکنید.

براساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبان باید پاسخنامه را با مداد مشکی نرم و پر رنگ تکمیل و آن را امضا کنند، همچنین از کثیف کردن، تا کردن و یا گذاشتن هر گونه علامت و اثری روی پاسخنامه خودداری کنند؛ البته به‌جز قسمت پاسخ‌ها و قسمت نام، نام خانوادگی و امضا.

کد خبر 84050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز