گروه سیاسی: بعد از دیدار برخی فقهای شورای نگهبان با مراجع عظام تقلید و ارائه گزارش به ایشان درباره حوادث اخیر انتخابات، یکشنبه شب جمع معدودی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این دیدار راهکارهایی برای پایان‌دادن به بحران کنونی ارائه دادند.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر این راهکارها دنبال شود به‌زودی به نتیجه مطلوب می‌رسیم و نسیم عطرآگین وحدت وزیدن خواهد گرفت.

این مرجع تقلید افزود: آرامش به خواست خدا باز می‌گردد و همه نخبگان و اقشار مختلف برای ساختن ایرانی آباد و آزاد در سایه نظام جمهوری اسلامی دست اخوت به هم خواهند داد.

خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که در این جلسه، محمد حسین ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس و رئیس کمیته پارلمانی بررسی اغتشاشات اخیر تهران، غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی و رضا آشتیانی عراقی نماینده مردم قم حضور داشتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی صبح روز یکشنبه نیز در جلسه‌ای که با حضور 3 تن از فقهای شورای نگهبان برگزار شد، درباره شرایط فعلی روند انتخابات و مسائل مربوط سخنانی ایراد کرد.
محمد تقی رهبر، رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس نیز از دیدار اعضای این مجمع با برخی مراجع عظام تقلید در روزهای آینده خبر داد.

باید صدای قانونی معترضین شنیده شود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید میان معترضین قانونی و کسانی که امنیت مردم را مختل می‌کنند، مرزی قائل شد، گفت: باید مفری برای صدای قانونی معترضین گذاشته شده و صدای آنها شنیده شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر با حضور در برنامه تلویزیونی تهران 20 که یکشنبه شب از شبکه 5 سیما پخش شد، با بیان اینکه نخستین مسئولیت نظام ایجاد امنیت برای مردم است، افزود: معترضین قانونی به انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر باید با کسانی که آشوبگر هستند و کسب و کار و رفت‌وآمد مردم و امنیت آنها را مختل می‌کنند، جدا شوند.

وی ادامه داد: صداوسیما تنها نباید تریبون اکثریت جامعه باشد و باید زمانی را برای حضور نمایندگان اقلیت جامعه نیز در نظر بگیرد.

نماینده تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نمازجمعه تهران از مسئولان نظام خواست تا در جریانات اخیر معترضین قانونی را از آشوبگران جدا کنند و حرف‌های آنان را بشنوند.

وی ادامه داد: مجلس با همه توان خود در احقاق حقوق گروه‌های مختلف می‌کوشد و خود را مسئول احقاق حقوق آنها می‌داند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سؤال دیگری که به سوءاستفاده بیگانگان و برخی رسانه‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران اشاره داشت، گفت: تعجب می‌کنم که چرا مجموعه استکبار جهانی آزمونی را به‌طور مدام تکرار می‌کند.

وی یادآور شد: حضور میلیونی مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در قاره آسیا بی‌نظیر بود و در تمامی دنیا هم کم شنیده‌ایم که 85 درصد از صاحبان رای در انتخاباتی شرکت کنند.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه تاکنون جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف به اظهارات بی‌اساس مقامات غربی پاسخ داده است، بیان داشت: این‌بار هم گزافه‌گویی‌های آنها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

بیانیه روحانیون مجلس

مجمع نمایندگان روحانی مجلس دیروز درباره انتخابات و حوادث اخیر پس از آن، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از علمای بزرگ اسلام و نخبگان گرانقدر حوزه و دانشگاه استدعا داریم وظیفه دینی و تاریخی خود را در هدایتگری امت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا کرده و در این شرایط حساس جهت حمایت از نظام اسلامی و مواضع حکیمانه رهبری معظم از هیچ اقدامی دریغ نفرمایند.

کد خبر 84068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز