فوتبال زنان ایران اتفاقات متفاوتی را در سال ۱۴۰۲ تجربه کرد. بازی خوب مقابل استرالیا یکی از قدرت های جهان و مرگ ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی خاطره شیرین و تلخ این سال بود.

ملیکا محمدی - هافبک تیم ملی فوتبال بانوان

همشهری آنلاین- سال ۱۴۰۲ بدون تردید یکی از خاص‌ترین سال‌ها برای فوتبال زنان ایران به شمار می‌رفت. در همین سال تیم ملی به دور سوم انتخابی المپیک رسید و البته کار بسیار سختی در این مرحله داشت.

بازی روبروی تیمی مثل استرالیا به عنوان یکی از قدرت‌های جهان در یک استادیوم کاملا پر، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای این تیم بود. آن روز ایران به قدری خوب بازی کرد که سرمربی تیم استرالیا، ستاره بی‌چون و چرای تیمش یعنی سم کر را در نیمه دوم به زمین بازی فرستاد. این نمایش یک نمایش به یاد ماندنی برای فوتبال ایران بود و در نهایت به یک شکست خفیف ختم شد.

در سطح باشگاهی نیز خاتون بم به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد و نگین زندی حتی موفق به گلزنی در این مسابقات در ازبکستان هم شد. البته که خاتون تجربه زیادی نداشت و نتوانست به ماجراجویی در این جام ادامه بدهد.

سال ۱۴۰۲لیگ فوتبال زنان ایران هم با هیجان و تب و تاب زیادی دنبال شد. رقابت قهرمانی این لیگ هم تا امروز رقابت بسیار نزدیکی بوده و ملوان و خاتون همچنان برای تصاحب سکوی اول با هم رقابت می‌کنند. امسال البته یک اتفاق بسیار تلخ هم برای ورزش ایران داشت و آن، از دست دادن ملیکا محمدی بود. ستاره خط میانی تیم ملی و باشگاه خاتون در یک حادثه رانندگی جانش را از دست داد. او به قدری ایران را دوست داشت که برای حضور در این فوتبال، از خانواده‌اش در آمریکا جدا شده بود.

از چهره‌های موفق امسال فوتبال زنان، می‌توان به گلاره ناظمی نیز اشاره کرد که امسال قضاوت‌های بسیار مهمی داشت. علاوه بر این در بسیاری از ورزشگاه‌های فوتبال ایران نیز زنان پا به پای مردان راهی استادیوم شدند و جو پرشوری برای حمایت از تیم موردعلاقه ساختند.

کد خبر 841153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha