بارش‌های پراکنده امروز یکشنبه (۱۲ فروردین) در ۸ استان پیش‌بینی می‌شود. فردا دوشنبه (۱۳ فروردین) در روز طبیعت نیز آسمان ۷ استان‌ بارانی است.

سیزده بدر

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «یکشنبه (۱۲ فروردین) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی فارس، کرمان، ارتفاعات البرز در مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.»
فریبا گودرزی افزود: «دوشنبه (۱۳ فروردین) در روز طبیعت در شرق گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، برخی مناطق کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویراحمد رگبار پراکنده باران رو خواهند داشت.»
پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور برای روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) ادامه بارش‌ها در همین مناطق است.

بیشتر بخوانید:
پیش‌بینی وضعیت هوای ایران در روز سیزده‌ به‌ در | صدور هشدار زرد برای این استان ها

گودرزی ادامه داد: «روزهای دوشنبه (۱۳ فروردین) و سه شنبه (۱۴ فروردین) شرق و جنوب شرق کشور ورزش بادهای شدید را تجربه خواهد کرد و در برخی نقاط شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود. خیزش گرد و خاک سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این مناطق می‌شود.»
یکشنبه (۱۲ فروردین) و دوشنبه (۱۳ فروردین) دریای خزر و دوشنبه (۱۳ فروردین) و سه‌شنبه (۱۴ فروردین) دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم گزارش شده‌است.
آسمان تهران نیز مانند روزهای اخیر نیمه ابری تا قسمتی ابری همراه با ورزش باد پیش‌بینی شده‌است. بیشینه دما به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آسمان پایتخت تا پایان هفته صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد گزارش شده است.
در روزهایی که برخی استان‌ها بارندگی و وزش باد را تجربه می‌کنند، ایستگاه هواشناسی بندر دیر در استان بوشهر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دهد و گرم‌ترین ایستگاه کشور است. ایستگاه دیزین در استان البرز نیز با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه هواشناسی کشور شده‌است.

بیشتر بخوانید:
مسافران شرق احتیاط کنند | وزش باد شدید و کاهش کیفیت دید برای رانندگان

کد خبر 841204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    1 0
    آره تو که راست میگی کلا با آرامش و شادی مردم مخالفت میکنید و سعی میکنید نوروز ایرانیان را کم رنگ بکنید