مداخلات این روزهای مقام‌های غربی در امور داخلی ایران واکنش مقام‌های کشورهای همسایه را نیز در پی داشت.

وزیر امور خارجه امارات در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای ترک خود، اظهار‌نظر درباره انتخابات ایران را به منزله دخالت در امور داخلی این کشور و امری غیرقابل‌قبول دانست. 

عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با احمد داوود اوغلو در آنکارا سخن می‌گفت و مهر از آن خبر داد، حوادث اخیر تهران را مسئله داخلی ایران اعلام کرد که مسئولیت آن با دولت ایران است و هرگونه دخالتی از هر طرفی در این امور قابل‌قبول نیست.

اروپا دخالت نکند

وزیر امور خارجه سوریه هم در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای هلندی‌اش از کشورهای اروپایی خواست در امور داخلی ایران دخالت نکنند.

ولیدمعلم، دخالت اروپا را به ضرر ملت ایران دانست و گفت: این دخالت‌ها همچنین امیدواری‌های ما را درباره گفت‌وگوی ایران و آمریکا براساس احترام متقابل کاهش می‌دهد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه‌ای بسیار عمیق دارد و جامعه بین‌الملل باید با این حقایق تعامل داشته باشد و دل بستن به سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران یک شرط‌بندی شکست خورده است.

لزوم احترام به مقررات دیپلماتیک

وزیر امور خارجه بحرین نیز در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در منامه، هرگونه دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی ایران را مردود دانست.

خالد بن احمد بن محمد آل‌خلیفه در دیدار حسین امیرعبداللهیان، ضمن تأکید بر اهتمام بحرین به امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران، اهمیت احترام گذاشتن به قوانین و مقررات دیپلماتیک بین کشورها را نیز مورد توجه قرار داد.

کد خبر 84138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز