چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

آنچه صهیونیست‌ها در شفا انجام دادند یادآور حمله مغول‌هاست. ارتش اسراییل بی اخلاق ترین ارتش جهان است که خط قرمز ندارند.

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: سپیده دم دوشنبه، سیزدهم فروردین نیروهای اشغالگر اسرائیلی به طور ناگهانی پس از محاصره دو هفته‌ای و حملات مداوم از مجتمع پزشکی شفا عقب نشینی کردند.

ساکنان غزه با اطلاع از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها به بیمارستان و محله‌های اطراف آن مراجعه کردند تا خسارت احتمالی ناشی از حمله اسرائیلی‌ها را بررسی کنند. آنچه که با آن مواجه شدند، شوکه کننده بود. همه چیز در بیمارستان نابود شده بود، تمام ساختمان‌ها بر اثر بمباران فروریخته و دیگر قابل استفاده نیستند.

بدر عبد العال یکی از شاهدان عینی به روزنامه فلسطین کرونیکل می‌گوید: اشغالگران هیچ قانونی نبوده که در غزه نقض نکرده نباشند و به نظر می رسد که هیچ کس در جهان مصمم نیست تا آنها را متوقف کند. در عوض، قدرت های بزرگ جهانی همدست و شریک کشتار مردم ما ـ فلسطینیان ـ هستند. شفا بزرگترین بیمارستان در نوار غزه بود و راه نجات بخش بهداشت در غزه. اما اکنون ویران شده و اشغالگران آن را کاملاً از دسترس خارج کرده‌اند.»

أیمن حتو یکی دیگر از روزنامه نگارانی است که شاهد میزان ویرانی ویرانگر ارتش اسرائیل بوده است. او می‌گوید که با وجود شناختی که از ارتش اسرائیل داشته انتظار این حجم این ویرانی را نداشته است. حتو می‌گوید: «صحنه‌ای که به چشم دیدیم شبیه تخریب ایجاد شده توسط مغول ها بود که صدها سال پیش به عراق حمله کردند. اما این بار همه چیز با دوربین ثبت شد. واضح است که ارتش اسراییل غیر اخلاقی ترین ارتش جهان است، آنها هیچ خط قرمزی ندارند.»‌

أبو أنس الشنشیری از ساکن شهر غزه است. پسرش انس و دخترش عایشه نزدیک به 3ماه پیش توسط صهیونیست‌ها کشته شدند و اجسادشان در حیاط بیمارستان دفن شد. او می‌گوید: «نتوانستم جایی برای دفن کردن آن‌ها پیدا کنم و مجبور شدیم که آنها را در مجتمع پزشکی دفن کنیم.»

الشنشیری امیدوار بود که اجساد در آنجا باقی بمانند تا پس از پایان جنگ بتواند آنها را در یک گورستان دفن کند.

او می‌گوید: «وقتی دو هفته پیش متوجه شدم که اشغالگرها به شفا حمله کرده اند مرتب اخبار را دنبال می‌کردم. بزرگترین ترس من این بود که آنها گورها را حفاری کنند و اجساد را از حیاط بیرون ببرند. صهیونیست‌ها که عقب‌نشینی کردند به بیمارستان رفتم اما نتوانستم قبر فرزندانم را پیدا کنم، و نتوانستم مکان آنها را پیدا کنم. شاید نیروهای اشغالگر آنها را برده‌اند یا شاید بولدوزرهایشان آنها را به مکان دیگری در مجتمع منتقل کرده‌اند. من هنوز در جستجوی آن‌ها هستم. جنایاتی که اشغالگران در شفا مرتکب شدند، از جمله حفاری قبرها توصیف ناپذیر است.

تصاویر ماهواره‌ای از مجتمع بیمارستانی شفا قبل و بعد از حمه صهیونیست ها

قبل از حمله

بی اخلاق ترین ارتش جهان را می‌شناسید؟

بعد از حمله

بی اخلاق ترین ارتش جهان را می‌شناسید؟

منبع: روزنامه گاردین

کد خبر 841522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    تروریست سازمان یافته هستند ارتش و دولت اسرائیل