چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت‌های آمریکایی و فنلاندی اینتل و نوکیا، از همکاری‌های مشترک برای طراحی سیستم‌های موبایل جدید خبر داده‌اند

به گزارش فرانس پرس از واشینگتن این دو شرکت روز سه شنبه اعلام کردند که به زودی همکاری برای طراحی سیستم‌های قابل حملی فراتر از موبایل‌های هوشمند، لپ‌تاپ و نت‌بوک را شروع می‌کنند.

شرکت اینتل کنترل و سهم بسیار زیادی در بازار نیمه‌رسناها و مخصوصاً پردازنده‌های کامپیوتر و سرور دارد اما تاکنون تلاش‌هایش برای ورود به بازار تلفن‌های همراه و سیستم‌های موبایل ناموفق بوده‌است.

در بیانیه مشترک اینتل و نوکیا جزئیات زیادی از محصولات این طرح نیامده ولی دو شرکت اعلام کرده‌اند که ساخت سیستم‌های عامل جدید برای واحد‌های کامپیوتر قابل‌ حمل با استفاده از نرم‌افزار Open Source لینوکس از اهداف این همکاری است.

آناند چاندراسکر؛ یکی از مدیران ارشد اینتل در این‌باره می‌گوید: "با در نظر گرفتن اینترنت و قابل حمل بودن واحد‌های پردازش و کامپیوتر به عنوان محصولات هدف این دو شرکت، تنها چیزی که انتظارش را داریم، نوآوری‌ است."

دو هفته پیش اینتل  شرکت نرم‌افزاری Wind River Systems را به قیمت 884 میلیون دلار خریداری کرد.

اینتل هدف خود از خریدن Wind River را گسترش دامنه محصولات خود از کامپیوتر‌های شخصی و سرور، به سیستم‌های قابل‌ حمل و تلفن‌های همراه بیان کرده‌است.

کد خبر 84167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز