رئیس تیپ تحقیقات در سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل (امان) عمیت ساعر امروز پنجشنبه پس از بر عهده گرفتن مسؤولیت شکست اطلاعاتی این رژیم در ۷ اکتبر در مقابل حماس، بلافاصله از سمت خود استعفا کرد. 

عمیت ساعر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «سرتیپ ساعر در میان مسؤولان شکست اطلاعاتی در جنگ غزه، بالاترین مقام نظامی است که تاکنون به مأموریت خود پایان داده است و در مرحله کنونی جایگزینی برای او تعیین نخواهد شد». این بخشی از گزارش امروز رسانه‌های اسرائیلی در خصوص استعفای این مقام ارشد نظامی امان است.

این دومین استعفاء در تیپ تحقیقاتی امان طی چند ماه اخیر است. زیرا در فوریه گذشته نیز یک افسر با درجه سرگردی به دلیل نقشش در شکست امنیتی روز ۷ اکتبر استعفا کرده بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن این موضوع به خبرنگاران گفته بود: «این افسر از چند هفته پیش به دلایل شخصی خواستار استعفا شده بود. او طی روزهای اخیر به کارش پایان داد و به مرخصی بدون حقوق رفت».

یک ماه پیش نیز شبکه ۱۴ اسرائیل در گزارشی از موج گسترده استعفا در میان فرماندهان و مقامات ارشد ارتش این کشور به دلیل جنگ غزه خبر داد و اعلام کرد که موران کاتز، از افراد مهم تیم دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل و بسیاری از مسؤولان دستگاه اطلاعاتی به دلیل جنگ غزه و اختلاف با کابینه بر سر نحوه اداره جنگ و طرح پساجنگ استعفای خود را اعلام کردند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) در همان زمان، این اقدام را «غیرعادی» توصیف و تاکید کرد که این شکست «بسیار عمیق‌تر از عملکرد یک افسر با درجه سرگردی است و به بسیاری از فرماندهان بالاترین رده در امان و سایر تشکیلات ارتش مرتبط است».

هرچند که رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ژنرال اهارون هالیوا نیز چندین بار به شکست اطلاعاتی نهاد تحت فرمانش در قبال عملیات «طوفان الاقصی» اعتراف کرد و گفت که «نیروهای دفاعی» تحت فرمانش شکست خورده‌اند زیرا به مهمترین مأموریت خود که ارائه هشدار جنگ است، عمل نکردند.

رسانه‌های اسرائیلی امروز در عین حال گزارش دادند که ساعر به «دلایل شخصی از پست خود استعفا کرده و این امر هیچ ارتباطی به وضعیت امنیتی» مربوط به عملیات طوفان‌الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته ندارد.

کد خبر 842115
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha