یک پزشک اسرائیلی حاضر در بیمارستانی که بازداشت‌شدگان فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند، گفته به دلیل جراحات ناشی از دربند بودن مداوم دست و پای زندانیان، آن‌ها به صورت متداول قطع عضو می‌شوند.

زنداني در اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اختصاصی به نقل از یک پزشک اسرائیلی در بیمارستان صحرایی در پایگاه نظامی «سدی تیمان» رژیم صهیونیستی که بازداشت‌شدگان فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند، وضعیت آنجا را اسفناک توصیف کرده و گفته قطع عضو متداول بر روی زندانیان انجام می‌شود.

این پزشک در نامه‌ای به دادستان کل و وزرای جنگ و بهداشت اسرائیل که به رویت هاآرتص رسیده، گفته که شرایط این بیمارستان، سلامت زندانیان را به خطر می‌اندازد و اخلاق پزشکی را نقض می‌کند.

به گفته این پزشک، «به زندانیان کاه داده می‌شود، در پوشک مدفوع می‌کنند و در بندهای دائمی هستند که نقض اخلاق و مقررات پزشکی است».

وی افزود «فقط در همین هفته، دو زندانی از ناحیه پا به دلیل جراحات قطع عضو شدند که متاسفانه یک اتفاق متداول است».

در حالی یک سخنگوی ارتش اسرائیل در واکنش به این اظهارات، مدعی عمل در چارچوب قانون شده که شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد یک منبع که سابقه فعالیت پزشکی دارد و پیش‌تر از این بیمارستان بازدید کرده، در بند بودن و محدودیت حرکتی دائم زندانیان را تایید کرده است.

کد خبر 842533
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    2 0
    لعنت به رژیم صهیونسیتی
  • مرگ برغرب گرایان وطن فروش IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل ، ایران باید بمب اتمی بسازه و با بمب اتمی اسراییل و آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه از صحنه روزگار محو کنه انشالله مرگ بر دشمنان داخلی وطن فروش غرب گرای بی شرف