جمعه ۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از آنکه شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ چند روز پیش اولین پرواز دریملاینر (Dreamliner) خود را برای پنجمین بار به تعویق انداخت، خطوط هوایی کوانتس 15 سفارش خود از این شرکت را لغو کرد

فوکوس آنلاین گزارش داد، تحلیلگران این رخداد را هشداری برای بوئینگ تلقی می‌کنند. به گفته آنها شرکت‌های هوایی دیگر هم می‌توانند از مدل کوانتس (Qantas) پیروی کنند.

بروس لو از شرکت سرمایه‌گذاری فورتیس گفت: "صنعت هوانوردی این امر را بسیار بد می‌داند. من فکر می‌کنم تاخیر بوئینگ رخدادی خوشایند است تا خرید هواپیما از این شرکت لغو شده یا تحویل گرفتن آنها به تعویق بیفتد."

این در حالی است که ایر برلین، دومین شرکت هوانوردی بزرگ آلمان قصد دارد سفارش خرید هواپیماهای دورپرواز خود را حفظ کند. یکی از سخنگویان این شرکت گفت:‌"در حال حاضر طرحی برای لغو سفارش خرید دریملاینر وجود ندارد." ایر برلین علاوه بر 25 دریملاینر، 26 ایرباس A320 و 91 بوئینگ 737 به این شرکت سفارش داده است.

بوئینگ تاریخی را برای انجام اولین پرواز هواپیمای 787 خود اعلام نکرده است. این هواپیما از مواد جدیدی ساخته شده تا سبک‌تر و دارای صرفه بیشتری باشد. در مجموع این پروژه با تاخیری دو ساله نسبت به جدول زمانی از پیش تعیین شده مواجه است. بوئینگ به این خاطر در معرض پرداخت غرامت‌های سنگین قرار دارد. بیش از 50 مشتری بوئینگ حدود 850 هواپیما سفارش داده‌اند که 58 مورد از این سفارشات تاکنون لغو شده است.

کد خبر 84268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز