جمعه ۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: سؤالات کنکور هر گروه آزمایشی پس از برگزاری آزمون روی سایت سازمان سنجش آموزش قرار گرفت

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور سؤالات هر گروه آزمایشی پس از برگزاری آزمون روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار ‌گرفت.

کنکور سراسری با رقابت حدود یک میلیون و 300 هزار داوطلب از پنجشنبه 4/4/88 در کشور و 17 کشور خارجی آغاز شده و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

سهمیه‌بندی جنسیتی

در عین حال رئیس سازمان سنجش گفت: سهمیه‌بندی جنسیتی در 6 هزار ظرفیت دانشگاهی کنکور 88 و با توجه به نیاز کشور ایجاد می‌شود.

عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه سهمیه‌بندی جنسیتی در 35 تا 40 رشته دانشگاهی صورت می‌پذیرد، افزود: 35 تا 40 رشته دانشگاهی برای برآوردن حداقل نیازهای جامعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نتیجه آن سهمیه‌بندی جنسیتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس سهمیه‌بندی جنسیتی 30 درصد ظرفیت رشته‌های تحصیلی به خانم‌ها، 30 درصد به آقایان و 40 درصد بقیه به‌صورت رقابتی بین خانم‌ها و آقایان تقسیم می‌شود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: سال گذشته 60 درصد از رشته‌های علوم انسانی و پزشکی را خانم‌ها پر کردند و 60 درصد از رشته‌های مهندسی را نیز آقایان به‌خود اختصاص دادند.

پذیرش یک نفر از هر دو کنکوری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص میزان افراد مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری سال 88 گفت: تمامی متقاضیان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور و 250 هزار نفر در دوره‌های روزانه مجاز به انتخاب رشته‌ خواهند شد.

پورعباس اضافه کرد: پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند حداکثر تا 15 روز نسبت به انتخاب رشته به‌صورت الکترونیکی اقدام کنند و در دوره روزانه حدود 250 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته الکترونیکی می‌شوند.

وی اذعان کرد: در آزمون سراسری از هر دو داوطلب یک نفر پذیرفته می‌شود و تمامی داوطلبانی که در دوره‌های پیام نور و غیرانتفاعی ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کرده‌اند برای انتخاب رشته مجاز می‌شوند.

زمان اعلام نتایج

رئیس سازمان سنجش با اشاره به زمان اعلام نتایج کنکور 88 یادآور شد: نتایج اولیه نیمه اول مرداد و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور ‌ماه اعلام می‌شود و امسال در مجموع از طریق آزمون سراسری حدود 600 هزار نفر پذیرفته می‌‌شوند اما در مجموع ظرفیت آموزش عالی کشور بالاتر از یک میلیون و 200 هزار نفر است.

کد خبر 84293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز