ارتش آمریکا مدعی انهدام سامانه‌های دفاع هوایی و پهپادهای ارتش یمن در دریای سرخ شد.

یمن -دریای سرخ

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز به نقل از فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد: سامانه‌های پدافند هوایی و سامانه‌های پهپادی حوثی‌ها (انصارالله یمن) را در منطقه دریای سرخ منهدم کردیم.

سنتکام همچنین ادعا کرد: «عملیات ما در دریای سرخ بدون هیچ آسیبی به کشتی‌های تجاری، آمریکایی یا ائتلاف تکمیل شد.»

این بیانیه در حالی منتشر شده که ارتش یمن روز یکشنبه گفت که در آخرین دور حملات به کشتی‌ها برای نشان دادن حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه، موشک‌ها و پهپادها را به سمت کشتی‌های انگلیسی، آمریکایی و اسرائیلی شلیک کرده‌اند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۷۲ ساعت گذشته پنج عملیات علیه کشتی‌های تجاری انگلیس و رژیم صهیونیستی و ناوچه‌های آمریکایی انجام شد.

او اظهار کرد این عملیات‌ها با چند موشک بالستیک و هدایت‌شونده علیه کشتی انگلیسی «هوپ‌آیلند» و تعدادی ناوچه آمریکایی در دریای سرخ و ۲ کشتی اسرائیلی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت بودند، یکی موسوم به «گریس» در اقیانوس هند و دیگری «جینا» در دریای عرب انجام شدند.

کد خبر 843253
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    به وجود عقل در فرماندهان و مدیران جنگی آمریک باید شک کرد. مردم دنیا و مردم آمریکا چقدر باید هزینه اشتباهات نفهمی این را بدهند. اول-دو تا پیرمرد جانی و احمق را کاندیدای ریاست جمهوری کرده اند. دوم-بیشتر از 8 سال است به صورت مستقیم و غیر مستقیم مردم یمن را مثل مردم غزه مورد شدید ترین بمباران های هوایی و زمینی قرار داده اند و هیچ نتیجه مثبتی نگرفته اند. سوم-عراق را ویران کردند و بیش از یک میلیون نفر مردم آنرا کشتار کردند. چهارم افغانستان را ویران کردند و مفتضحانه از آن فرار کردند. پنجم - حالا هم دارند به نیابت از رژیم اشغالگر قدس مردم غزه را قصابی می کنند . و ادعا می کنند که سامانه های ارتش یمن را زده اند. یعنی از این به بعد به راحتی می توانند رژیم جنایتکار اشغالگر قدس را از طریق دریای سرخ پشتیبانی کنند؟ مگر ارتش آسمانی یمن اجازه این غلط اضافی را به استکبار غربی می دهد.