همشهری آنلاین: رئیس آکادمی ملی فوتبال گفت: "خانواده‌ها با اطمینان خاطر فرزندان خود را فقط در مدارس فوتبالی ثبت نام کنند که در هیات‌های استانی ثبت شده‌اند تا در آینده مرجع شکایت داشته باشند."

محمد علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: "گاها تصور می‌شود که مدارس فوتبال در ایران ساماندهی ندارند، اما از سال گذشته که آکادمی فعالیت خود را شروع کرده است، مهم‌ترین ماموریت خود را ساماندهی مدارس فوتبال قرار داده است.

در ابتدا تلاش کردیم شورای برنامه‌ریزی مدارس فوتبال را تشکیل دهیم. این شورا متشکل از مربیان تیم‌های ملی رده پایه به انضمام کارشناسان این شورا است که هر دو هفته یک بار جلسه تشکیل می‌دهیم، یاوری، معینی، حلبچی، بیداریان، دوستی، پیروانی، خداداد، گل‌محمدی و من از اعضای این شورا هستیم".

وی افزود: "از سال گذشته آیین‌نامه را بازنگری کردیم و به هیات رئیسه فرستادیم. این پیشنهادی است که به استان‌ها ابلاغ شده است و حالا باید براساس این آیین‌نامه کار کنند. در این آیین‌نامه مشخصات مدیر مدرسه، محتوای مسایل آموزشی، ابعاد فیزیکی مدارس و... آورده شده است.

 ما سعی کرده‌ایم که معیارهای ایجاد مدارس فوتبال را تعریف کنیم تا هر کسی با داشتن یک ماشین که صندوق عقبش پر از توپ است، نتواند مدرسه فوتبال بزند. هیات‌های استانی هم مامور شده‌اند که این آیین‌نامه را اجرا کنند. در همین راستا، روسای کمیته جوانان در دو مرحله دعوت شدند و آیین‌نامه را اصلاح و نهایی کردیم."

وی افزود: "در کنار این امور برای این که محتوای آموزشی، مناسب و یکسان باشد، در دو مرحله یک نفر از هر استان از مدرسین مدارس فوتبال را دعوت کردیم که در کلاس‌های توجیهی شرکت کنند. این افراد موظفند که با حضور در استان‌های خود برای مربیان مدارس فوتبال کلاس توجیهی گذاشته و مطالب ارائه شده در این کلاس‌ها را به آنها آموزش دهند."

رئیس آکادمی ملی فوتبال تاکید کرد: "در راستای اقدامات صورت گرفته باید تا انتهای سال جاری بتوانیم تمامی مدارس فوتبال را ثبت کرده و به کشور اعلام کنیم تا کسانی که دارند در این بازار آشفته کار می‌کنند از این قاعده بیرون آیند."

وی در ادامه اظهار کرد: "تمامی این برنامه‌ها را در بخش بانون نیز اجرا خواهیم کرد. دو هفته آینده کلاس توجیهی مربیان زن مدارس فوتبال را با مسئول همکاری کمیته بانوان، "فریده شجاعی" برگزار خواهیم کرد. تا سه هفته آینده کلاس توجیهی ارزیابان را برگزار خواهیم کرد. این افراد در آینده کار مدرسان و مدارس فوتبال را ارزیابی می‌کنند."

این استاد دانشگاه به خانواده‌ها سفارش کرد که فرزندان خود را در مدارسی که زیر نظر هیات‌های استان قرار دارد ثبت نام کنند و گفت:  "وقتی خانواده فرزندان خود را با اطمینان خاطر در مدارسی که زیر نظر هیات‌ها ثبت شده‌اند، ثبت نام می‌کنند در آینده هم جایی برای پیگیری داشته و مرجع شکایت دارند."

علیزاده افزود: "در سال‌ گذشته اطلاعات اولیه‌ای از مدارس فوتبال به دست آوریم، در حال حاضر هزار مدرسه فوتبال ثبت شده داریم. در سال جاری نیز مسئولین استان به سراغ مدارس فوتبال رفته و پس از بررسی و بازبینی امکانات و شرایط مدرسه، آنها را در سایت آکادمی فوتبال ثبت خواهند کرد".

وی تاکید کرد: "به نظر من مدارس فوتبال شیرازه انواع تربیت‌های اخلاقی و فنی است که در فوتبال به آن نیاز داریم. به همین دلیل شورای برنامه مدارس فوتبال را با مربیان تیم‌های پایه تشکیل دادیم. باید نتایج عملکرد این مدارس به تیم ملی ختم شود. در نظر داریم از طریق استعدادیابان کمیته جوانان که به زودی شکل می‌گیرد، بهترین‌های استان‌ها را به تیم‌های ملی معرفی کنیم. باید استعدادهای استان غربال‌ شوند. در حالی که حالا این ارتباطات قطع است و مربیان شهرستانی خودشان باید تلاش کنند که بازیکنان خود را معرفی کنند ولی اگر سیستماتیک عمل ‌کنیم، می‌توانیم بازیکنان اصلح و شایسته را انتخاب کنیم. مدارس فوتبال به عنوان مرجع مردم ،مکانی است که نونهالان و نوجوانان را تربیت می‌کند تا به تیم ملی برسند."

علیزاده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا به سایر برنامه‌های آکادمی ملی فوتبال اشاره و تصریح کرد: "در راستای اجرای پروژه گل سه، احداث زمین چمن مصنوعی را در دستور کار قرار داده‌ایم که با همکاری فیفا و توسط شرکت ایتالیایی و با کارگزاری یک شرکت ترکیه‌ای تا 40 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

در کنار این پروژه، احداث دو زمین فوتبال ساحلی را در دستور کار داریم که به محض اتمام پروژه چمن مصنوعی آغاز خواهد شد."

وی به طرح آسیا ویژن اشاره کرد و گفت: "استان‌های تهران و هرمزگان را برای سال 2009 به AFC  معرفی کرده‌ایم. همچنین برای استان‌های همدان و قزوین هم که سال گذشته معرفی شده بودند کلاس‌های توجیهی برگزار شد. در کنار این موارد موضوع "ایران ویژن" را مطرح کردیم چرا که به این نتیجه رسیدیم اگر بخواهیم فقط متکی به AFC باشیم 14 سال طول خواهد کشید. به این ترتیب بنا شد دو استان اصفهان و شیراز که مورد تایید AFC هستند در انتقال دانش کمک کنند.

این دو استان شش استان شامل مازندران، زنجان، کرمان، یزد، خوزستان و ... را تحت پوشش آموزشی قرار می‌دهند و در انتهای تابستان دو استانی را که قرار است به AFC معرفی کنیم از بین این شش استان انتخاب خواهیم کرد. حسن انجام این کار این است که چون این افراد با این پروژه کار کرده و اطلاعات دارند، کارها راحت‌تر پیش می‌رود. همین امر در آینده در مورد استان‌های قزوین و همدان نیز اتفاق خواهد افتاد."

رئیس آکادمی فوتبال در پایان گفت: "جلسه شورای  "ویژن "، سی و یکم تیر ماه و به منظور ردوبدل کردن اطلاعات برگزار خواهد شد.

کد خبر 84400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز