شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سرایداران با توجه به اینکه در چه مدرسه‌ای و چه میزان زحمت بر دوش آن‌ها است به نسبت تعداد دانش‌آموزان در آن مدرسه تا ۲ میلیون تومان به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا ۲ میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

فرهادی با بیان اینکه سرایداران در وزارت آموزش‌وپرورش با سایر نیروهای خدماتی متفاوت هستند گفت: این افراد به نوعی نگهبان اموال مدرسه، نیروهای خدماتی مدرسه، نامه رسان مدرسه و بابای مدرسه هستند و ما آن‌ها را جزو مهمی از نظام تعلیم و تربیت می‌دانیم، لذا معتقدیم از نظر پرداختی صرفا حداقل حقوق برای آنها در نظر گرفته نشود و تا ۲ میلیون در حقوق امسال مازاد به حقوق به آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این افزایش از فروردین ماه اعمال می‌شود افزود: با توجه به اینکه در چه مدرسه‌ای و چه میزان زحمت بر دوش آن‌ها است به نسبت تعداد دانش‌آموزان در آن مدرسه تا ۲ میلیون تومان به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه معتقدیم این میزان افزایش کم است ادامه داد: امیدواریم بتوانیم مقدار بیشتری به حقوق آن‌ها اضافه کنیم اما آنچه ناظر به قانون و ناظر به اعتبارات است، تلاش می‌کنیم این ۲ میلیون تومان مازاد به حقوقشان پرداخت شود.

فرهادی مشکل کمبود حقوق این افراد را تعیین کف حقوقی عنوان کرد و گفت: برای مستخدمین، مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر است و معمولا حداقل حقوق را دریافت می کنند؛ اکنون حقوق ۱۰ میلیون تومان برای تامین اجتماعی (آنها هم ناظر به تامین اجتماعی هستند) در نظر گرفته شده است و تلاش می کنیم ۲ میلیون تومان را مازاد بر حکم و حقوق پرداخت کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش همچنین درباره کد استخدامی مهر آفرینان افزود: برای آن‌هایی که کد مستخدم از سازمان اداری استخدامی توانستیم دریافت کنیم، بخش زیادی انجام شده، تلاش می کنیم مشکل بقیه نیز حل شود.

وی اظهار کرد: ما باید کد را از اداره استخدامی بگیریم؛ قبل از سال، سامانه سازمان مشکل داشت که اکنون رفع شده و تلاش می کنیم کد همه گرفته و مشکل حل شود.

کد خبر 845685
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سرایدار IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 0
    پس چی شد آن فوق العاده ویژه ۵۰ در صد سرایداران
  • خدمتگزار مدرسه IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 0
    بخدا ما سرایداران و خدمتگزاران مدارس داریم پیش خانواده مان شرمنده میشویم اگر قول میدهید لطفا عمل کنید بخدا با این حقوق و این گرانی نمیشود زندگی کرد ۲۶ سال سابقه دارم همان اول برج حقوق من تمام میشود
    • حرف منطقی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      4 1
      میگوید چون سرایدار و خدمتگزاران دیپلم و پایین تر هستند کف و حداقل حقوق را میگیرند مگر مدرک کار میکند چه بسیار لیسانس و فوق لیسانس ها و دکتری هستن که در اداره و مدارس جمعا در ماه ۲۰ ساعت حضور ندارند ولی سرایداران و خدمتگزاران مدارس در هفته تا ۱۰۰ ساعت و بیشتر کار میکنند ومگر مدرک تحصیلی کار میکند که به مدرک بیشتر حقوق بیشتر حقوق میدهید