رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهردار تهران اعلام کرد: «تدوین طرح جامع آب خام شهر تهران موضوع مهمی در حوزه آبیاری فضای سبز و مدیریت آن محسوب می شود و از این رو ضرورت دارد این طرح امسال تکمیل شود.»

بوستان نارنج2

به گزارش همشهری آنلاین، در مراسم بهره برداری از پروژه های شهری منطقه ۲ مهدی پیرهادی به موضوع توسعه فضای سبز اشاره و عنوان کرد: «امسال بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب و پساب و روان‌آب در بودجه پیش بینی شده که این بودجه جدا از توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان ها است.»

او با بیان اینکه بعد از انقلاب ۳۱ برابر توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان ها را در شهر تهران داشتیم‌، تاکید کرد: «تملک ۲۰ باغ برای اضافه شدن به فضای سبز شهر تهران در دستور کار داریم و سال گذشته هم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت غرس شد.»

پیرهادی در رابطه با انتشار سیاهه آلودگی هوا گفت: با همکاری یکی از دانشگاه ها، در ۱۵ ماه آینده یک سیاهه انتشار جدید در حوزه آلودگی هوا منتشر می شود. برقی سازی خودروها، اتوبوس و تاکسی های برقی قطعا به آلودگی هوا کمک می کند، مدیران شهری باید اقدامات سازنده و مفید خود را ادامه دهند و نسبت به تخریب‌ها در زمینه برقی سازی ناوگان توجهی نکنند.»

توسعه کمربند سبز

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران هم در این مراسم با بیان این که حفظ فضای سبز در حل مشکل آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است، گفت که در این دوره استفاده از پساب و استفاده از آبهای زیرسطحی و آبیاری مکانیزه، پیگیری شده است.

حسین نظری به توسعه کمربند سبز هم اشاره و عنوان کرد: «در بحث کمربند سبز از ۴۸ هزار هکتار کمربند سبز عبور کرده ایم. امسال هم از ۵۰ هزار هکتار که در برنامه است، عبور خواهیم کرد. توسعه باغات هم به ۱۱۲ هکتار رسیده است و طرح جامع فضای سبز را به زودی تحویل شورا می دهیم.»

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه در حاشیه این مراسم در ارتباط با نوسازی ناوگان پسماند در شهر تهران گفت: ۱۴ پیمانکار به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داریم که شرایط احراز و تایید آنها تجهیز و خرید ماشین‌آلات بوده که اکثر آنها خریدها را انجام داده‌اند. این موضوع در حال تکمیل شدن است.

نظری با اشاره به آماده‌سازی بوستان‌ها برای استقبال شهروندان از فصل بهار و تابستان خاطر نشان کرد: طبق سنوات گذشته تمهیدات لازم انجام می‌شود. همچنین در بحث روشنایی سال قبل تمهیداتی انجام شد و امسال نیز دستورالعمل‌ها درباره روشنایی و مسائل ایمنی و سایر خدمات به نحو لازم و شایسته ابلاغ خواهد شد.

او درباره احداث هتل در بوستان‌های جنگلی گفت: این موضوع مصوبه شورای شهر تهران را دارد که بر اساس آن ۵ هتل در بحث گردشگری و بومگردی در بوستان‌های جنگلی ساخته شود. البته این مسئله در حال حاضر در دست مطالعه قرار دارد.

احداث ۱۰ بازار میوه و تره‌بار در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران همچنین در ادامه درباره احداث بوستان‌های جدید در سطح شهر تهران گفت: امسال نیز بوستان‌های مادر و کودک ایجاد می‌شود و تملک باغات در محلات کمتر برخوردار و کمبود سرانه فضای سبز را پیگیری خواهیم کرد.

نظری اضافه کرد: سال گذشته در قالب کمربند سبز شهر تهران دو هزار هکتار عملیاتی و اجرا شد که امسال بیش از این رقم انجام خواهد شد.

او در پایان درباره احداث میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در شهر تهران تصریح کرد: از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۲، ۵۳ بازار و میادین میوه و تره‌بار به شهر تهران اضافه شده و بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۱۰ بازار میوه و تره‌بار در منطقه ۲ احداث خواهد شد و در سایر مناطق نیز این موضوع در دست پیگیری است.

کد خبر 845686
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha