امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) با شدت گرفتن باران بهاری هشدار نارنجی در ۱۷ استان منتشر شده‌است.  

رگبار باران - طوفان - وزش باد

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌ها با رگبار و رعد و برق همراه است. جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان شامل هشدار نارنجی هستند.»
کبری رفیعی افزود: «این هشدار مخاطراتی از جمله لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ را به همراه دارد.»

بیشتر بخوانید:
ایران آماده بارش‌های فراگیر بهاری | صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های اردیبهشتی | تهران چه روزهایی بارانی است؟

این طور که کارشناس سازمان هواشنای کشور خبر داد از امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) کاهش دما در مناطقی از کشور رخ می‌دهد. رفیعی ادامه داد: «کاهش دما دوشنبه (۳ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب و نیمه شرقی دامنه‌های البرز، سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در مناطق مرکزی، جنوب و نوار شرقی کشور کاهش رخ می‌دهد. از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) روند افزایش دما را انتظار داریم.»
کاهش دما در تهران نیز پیش‌بینی شده به طوری که روز سه‌شنبه(۴ اردیبهشت) تهران ۶ درجه سردتر می‌شود.
بیشنیه دمای تهران امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۲۶ و کمینه دما هم ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. شرایط جوی پایتخت هم ابری تا نیمه ابری است که به‌تدریج با افزایش ابر در بعدازظهر و افزایش باد گاهی با وزش باد شدید همراه می‌شود.

کد خبر 846097
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha