مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزیران امور خارجه و دفاع این نهاد اروپایی با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتی درباره دستورکار جلسه امروز پاسخ داد.

جوزپ بورل

به گزارش همشهری‌آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز(دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگرها و مهمات بیشتری نیاز است.

در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگرها بدون سامانه‌ رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بارها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیماهای رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبارها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشورهای عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات «وعده صادق» حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

کد خبر 846363
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    8 6
    جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که اروپا جنایتکار به دنبال تنش در منطقه است. جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که اسرائیل جنایتکار به دنبال تنش در منطقه است.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    7 7
    ۱۷:۳۲۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳/ اروپا جنایتکار در حال حاضر حامی تروریسم، القاعده، داعش و اسرائیل است
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    6 3
    دخالت بیگانگان هیچ تاثیری به جز افزایش مشکلات در منطقه نخواهد داشت. غرب و آمریکا چیزی جز کشتاروغارتگر برای مردم منطقه نداشتته اند. سیاست های غرب و آمریکا هیچ تاثیری در منطقه ندارند. رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ قتل عام جدید در غزه انجام داد که بر اثر آن ۴۸ شهید و ۷۹ مجروح برجای گذاشت. تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۴ هزار و ۹۷ شهید و ۷۶ هزار و ۹۸۰ مجروح رسیده است سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر کجا هستند.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    4 3
    جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که آمریکا جنایتکار به دنبال تنش در منطقه است. جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که اروپا جنایتکار به دنبال تنش در منطقه است.
    • حقیقت IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 2
      در تعجبم برای آدمهای همسال تو که تا حالا ثابت نشده بوده الان ثابت شده اون هم از اون گذشته سیاهیی که این کشور داره
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    4 3
    اتحادیه اروپا از همدستی با اسرائیل در نسل‌کشی خودداری کند حمله اسرائیل به رفح و ادامه نسل کشی در غزه نتیجه جایزه شورای اتحادیه اروپاست که در آخرین جلسه شورا در ۱۷ آوریل به رژیم اسرائیل اعطا شد. اتحادیه اروپا باید از دروغ‌گویی و همدستی با اسرائیل در نسل‌کشی خودداری کند.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    5 4
    آمریکا و اروپا اگر خیلی نگران هستند ، جلوی وحشی گریهای رژیم صهیونیستی را می گرفتند که با بمب های ممنوعه حدود 39 هزار نفر انسان بی گناه را قتل عام کردند و 90 درصد غزه را ویران کرد .
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 3
    نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 1
    خواستار محاکمه جنایتکاران جنگی و عوامل نسل‌کشی غزه هستیم از مجامع بین‌المللی و کیفری نیز مصرانه خواستار تشکیل پرونده برای جنایتکاران جنگی و عوامل نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و محاکمه عادلانه و معرفی آنان به افکار عمومی که باعث شرمساری شدید اخلاقی جامعه بشری شده‌اند، هستیم. هر ۱۰ دقیقه یک کودک به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در غزه به شهادت می‌رسد.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 1
    آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل بی ثباتى منطقه و جهان است. اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل بی ثباتى منطقه و جهان است. هیچ انسانی در مقابل حمله ارتش اسرائیل و با حمایت همه جانبه آمریکا و مزدورانشان به مردم غره ساکت نمی‌نشیند. شمار شهدای غزه به 38 هزار و 729 نفر رسید به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه است و هم ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی بوده است.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 1
    بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 1
    آمریکا جنایتکار از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد. اروپا جنایتکار از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 1
    آمریکا جنایتکار ظلم بزرگی به ملت فلسطین کرد. اروپا جنایتکار ظلم بزرگی به ملت فلسطین کرد. آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل بی ثباتى منطقه و جهان است. اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل بی ثباتى منطقه و جهان است.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 1
    از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون مدعیان حقوق بشر در جنگ نوار غزه ثابت کردند و نشان دادند که بویی از انسانیت نبرده اند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 1
    نماینده بی ادب آمریکا جنایتکار در سازمان ملل باید عکسی ها و فیلم های کشتار، بمباران، قتل عام نسل کشی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه در این مدت 7 ماه نشان به دهد. نماینده بی ادب اروپا جنایتکار در سازمان ملل باید عکسی ها و فیلم های کشتار، بمباران، قتل عام نسل کشی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه در این مدت 7 ماه نشان به دهد. نماینده بی ادب انگلیس جنایتکار در سازمان ملل باید عکسی ها و فیلم های کشتار، بمباران، قتل عام نسل کشی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه در این مدت 7 ماه نشان به دهد.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 1
    اروپا جنایتکار حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپا جنایتکار در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است. اروپا جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و با کمک مالی کشورهای عربی جنایتکار در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 1
    اگر سازمان های بین المللی ناتوان و عاجز قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 1
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. آمریکا و متحدانش از مرداد ماه سال 1332 تاکنون دشمن درجه یک ملت ایران هستند. انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. انگلیس و متحدانش از مرداد ماه سال 1332 تاکنون دشمن درجه یک ملت ایران هستند.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 1
    تحادیه اروپا و آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها و هم تروریست ها در جنگ سوریه بودن و هنوز هم هستند. اتحادیه اروپا و آمریکا جنایتکار از سال 1402 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها، آمریکا و غرب در جنگ غزه هستند.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اروپا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 2011 تاکنون از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آمریکا جنایتکار شریک اصلی رژیم صهیونیستی در جنایت علیه ملت فلسطین است. اروپا جنایتکار شریک اصلی رژیم صهیونیستی در جنایت علیه ملت فلسطین است.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق + فیلم اسرائیل مرتکب نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شده است عاملین و حامیان جنایت اخیر اسرائیل مجازات خواهند شد. حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق با چراغ سبز آمریکا بوده است. پیام ما به دولت آمریکا فقط انتقام از آمریکا و اسرائیل است. حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران تجاوزکارانه بود. اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. تجاوز وحشیانه اسرائیل جنایتکار به کنسولگری ایران با حمایت کور آمریکا جنایتکار صورت گرفت. آمریکا جنایتکار مسئول تمام اقدامات اسرائیل است. اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می پردازند آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند. مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند. بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد، جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند. دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند. چرا دولت از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند! ۰ ۰
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بوده است.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 8
    آمریکا جنایتکار و هم اروپایی‌ها جنایتکار فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 1
    اگر آمریکا جنایتکار به دنبال جنگ با ایران نیست سوال اینجاست که پس چرا همه جانبه از سرائیل کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 6
    اگر آمریکا جنایتکار به دنبال جنگ با ایران نیست سوال اینجاست که پس چرا همه جانبه از سرائیل کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 7
    حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند اشغالگران آمریکایی یک کاروان متشکل از ده‌ها کامیون و تانکر مملو از گندم و نفت سرقتی سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.
  • سیما IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    هههههه اروپاوامریکا که میگفتن موشک‌های ایران فتوشاپه واسرائیل که میگه ۹۹ درصد موشکهارازده پس نگرانی غرب چیه که تحریم موشکی میکنه ایران را ؟ مزوران قاتل تروریست غربی