انتظارها برای تعیین تکلیف جانشین یورگن کلوپ در لیورپول به‌نظر به ‌سر آمده و رسانه‌ها از توافق نهایی سرخ‌ها با آرنه اشلوت هلندی خبر می‌دهند.

آرنه اشلوت

همشهری آنلاین: براساس گزارش‌ها سرمربی فاینورد با قراردادی به ارزش ۱۱میلیون یورو به آنفیلد خواهد آمد. او جانشین سرمربی آلمانی می‌شود که خودش اعلام کرده در پایان فصل، لیورپول را ترک خواهد کرد. اشلوت فاینورد را به قهرمانی لیگ در فصل ۲۳-۲۰۲۲ رسانده و این فصل هم با این تیم قهرمان جام‌حذفی شده و لیگ را هم احتمالا به‌عنوان نایب‌قهرمان به پایان خواهدرساند. گفته می‌شود که سبک هجومی بازی تیم‌های اشلوت و همینطور شخصیتش، از عوامل این انتخاب است. اشلوت همچنین نشان داده که این توانایی را دارد که به توسعه فردی بازیکنان در تیم‌های تحت نظرش کمک کند و این مورد هم از دید مالکان لیورپول دور نمانده است.

اشلوت سال‌۲۰۲۱ هدایت فاینورد را به‌عهده گرفت و وقتی که سال‌۲۰۲۳ گزارش می‌شد گزینه تاتنهام است، از علاقه‌مندی‌اش برای مربیگری در لیگ برتر صحبت کرد. از دیگر گزینه‌های لیورپول، ژابی آلونسو هافبک سابق این تیم بود که همین فصل، بایرلورکوزن را برای نخستین‌بار در تاریخ قهرمان بوندس‌لیگا کرده است. با این حال آلونسو ماه پیش آب پاکی را روی دست باشگاه‎های دیگر ریخت و گفت که می‌خواهد فعلا در لورکوزن بماند. روبن آموریم سرمربی اسپورتینگ لیسبون هم دیگر گزینه جدی سرخ‌ها بود. کلوپ که نقشی در انتخاب جانشینش نداشته، روز جمعه گفته بود که از سبک بازی تیم اشلوت خوشش می‌آید: «از مدلی که تیمش فوتبال بازی می‌کند خوشم می‌آید. همه‌چیزهایی هم که درباره شخص او می‌شنوم این است که او آدم خوبی است.» اشلوت تمام زندگی حرفه‌ای‌اش به‌عنوان هافبک را در لیگ هلند بوده و سابقه مربیگری در آلکمار را هم دارد.

کد خبر 847797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha