مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

از ماه مارس تا کنون ۷۶ نفر در کنیا در اثر سیل ناشی از بارش‌های سیل آسای موسمی، جان خود را از دست داده‌اند و دولت به مردم این کشور هشدار داد تا برای بارندگی های شدیدتر آماده شوند.

سیل کنیا

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز شنبه دولت کنیا اعلام کرد، نایروبی، پایتخت کنیا، با ۳۲ کشته و نزدیک به ۱۷ هزار خانوار آواره، در شرایط بحرانی قرار دارد.

کنیا و همسایگانش در آفریقای شرقی در هفته های اخیر، بر اثر باران شدیدتر از حد معمول در اثر ال‌نینو وضعیت وخیمی داشته‌اند.

سیل کنیا  ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت

آیزاک مواورا، سخنگوی دولت کنیاگفت که سیل‌های ناگهانی جاده‌ها و محله‌ها را زیر آب برده و منجر به آواره شدن بیش از ۱۳۰هزار نفر در ۲۴ هزارخانوار شده است که بسیاری از آنها در نایروبی پایتخت هستند.

وی با بیان اینکه ۲۹ کنیایی مجروح و ۱۹ نفر ناپدید شده اند، گفت: در ۱۲ ساعت گذشته مجموع افرادی که جان خود را از دست داده‌اند به ۷۶ نفر رسیده است.

مواورا گفت: پیش بینی می‌شود در ۲۴ ساعت آینده طغیان انبوهی در پایین دست وجود داشته باشد.
خطیبو کاپارا، یکی از ساکنان محله جنگوانی دارالسلام، گفت: اینجا وضعیت واقعا ترسناک است.

این مرد ۳۵ ساله گفت: من و بسیاری از مردم همه اموال خود را از دست داده‌ایم، خانه‌هایمان در محاصره آب قرار گرفته است.

سیل ویرانگر بخش‌های وسیعی از نایروبی و پایتخت کنیا را در بر گرفته است. برخی جاده‌های اصلی بسته و بسیاری از مناطق زیر آب رفته است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری در سراسر این کشور را متوقف کرده است.

کد خبر 847837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha