همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روز شنبه 13 تیر در مراسم سالگرد ربوده شدن 4 دیپلمات ایرانی توسط رژیم صهیونیستی در سال 1361 در لبنان، بر مسئولیت اسرائیل در این خصوص تاکید کرد و یادآور شد:

جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های جدی خود برای آزادی فرزندانش ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی با اشاره به عملکرد غیر قانونی و نامتعارف رژیم صهیونیستی در ربودن دیپلمات‌های ایرانی در لبنان گفت: امروز با توجه به مواضع شفاف و بی شرمانه رژیم صهیونیستی در مباهات و افتخار به جنایاتی که در طول حیات نامشروعش انجام داده، وقت آن رسیده که جامعه بین الملل کسانی را که کوچکترین مسائل در حوزه اجتماعی را بر نمی‌تابند و مدعی دفاع از حقوق بشر هستند مورد پیگرد جدی قرار دهد.

وزیر خارجه کشورمان 4 دیپلمات ربوده شده در لبنان را قهرمان توصیف کرد و افزود: ما امروز باید تعهدمان را در عرصه پیگیری و روشن شدن وضعیت این عزیزان انجام دهیم ضمن آنکه این جلسات همگی پاسداشت مقاومت جانانه آن عزیزان است.

متکی در ادامه سخنانش با انتقاد از بکارگیری استانداردهای دو گانه و برخوردهای گزینشی در حوزه روابط بین الملل تاکید کرد: بدون شک مناسبات مبتنی بر برخوردها گزینشی و ناعادلانه دوام نخواهد داشت و چشم پوشی بر حوادثی همچون ربوده شدن 4 دیپلمات ایرانی نیاز واقعی کسانی که سال‌ها قبل رژیمی را به منطقه ما تحمیل کردند نمایان می‌سازد.

وی با یادآوری موضع جمهوری اسلامی ایران در دادن رای منفی به اعتبارنامه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد ادامه داد: ما همواره با این اقدام بر عدم مشروعیت این رژیم صحه گذاشته‌ایم و معتقدیم تاریخ شصت و اندی ساله این ژیم که همواره با ترور، تهدید، اشغال و کشتار همراه بوده امروز بیش از هر زمانی فلسفه دروغین تشکیل رژیم صهیونیستی را یادآور می‌شود.

وزیر خارجه با بیان اینکه امروز دیگر استراتژی قرار گرفتن مردم بدون سرزمین در سرزمین بدون مردم رنگ باخته است افزود: امروز پس از سال‌ها برای طراحان توطئه رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام و سردمداران خون ریز و بی فرهنگ این رژیم بیش از هر زمانی آشکار شده که هیچ گونه مقبولیتی بین کشورهای منطقه و مردم آزاده جهان ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با تاکید مجدد بر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی، گفت: بدون شک این رژیم باید به واسطه جنایات 6 دهه قبل به دست عدالت سپرده شود، ضمن آنکه جنایات دو سال اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان وغزه مدارکی روشن را در این چارچوب به دست مجامع بین المللی داده است.

متکی در ادامه سخنانش افزود: شکی نیست که امروز رژیم صهیونیستی در یکی از سخت ترین دوره‌های موجودیت نامشروع خود به سر می برد و بازی‌های اخیر تنها حلقه‌ای دیگر از سناریوی شکست خورده‌ای است که هدف آن انفعال کشورهای منطقه و مسلمانان است.

وزیر خارجه کشورمان همچنین راهکار دموکراتیک ایران برای حل مسئله فلسطین را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه با تلاش‌هایی که حتی بخشی از حقوق ملت فلسطین را باز گرداند مخالفت نکرده و ما همواره موافق بازگشت آواردگان فلسطینی به سرزمین‌های خود بوده‌ایم.

کد خبر 84814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز