چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

مقامات مسؤول آمریکایی و اسرائیلی مطلع جزئیاتی از دیدار امروز وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فاش کردند که بیانگر لجاجت نتانیاهو برای حمله به رفح و تداوم جنگ غزه است.

بلینکن و نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به تل‌آویو، مدعی شده بود جنبش حماس عامل عدم آتش‌بس در غزه است، امروز در تل‌آویو با پافشاری نتانیاهو بر تداوم جنگ مواجه شد.

وب‌سایت اسرائیلی واللا به نقل از مقامات مسؤول آمریکایی و صهیونیستی نوشت که نتانیاهو به بلینکن اعلام کرد؛ توافقی را که شامل پایان دادن به جنگ باشد را نخواهد پذیرفت.
نتانیاهو همچنین گفت که اگر حماس از این خواسته خود دست بر ندارد، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد و اسرائیل به رفح حمله خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا نیز به نتانیاهو اعلام کرد که «واشنگتن با عملیات زمینی در رفح بدون هیچ برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان مخالف است».
یک مقام مسؤول آمریکایی مطلع از دیدار امروز بلینکن و نتانیاهو گفت که وزیر خارجه آمریکا گفت که معتقد است گزینه‌های بهتری برای مقابله با تیپ‌های حماس در رفح بدون عملیات گسترده وجود دارد. اما نتانیاهو توضیح داد که عملیات زمینی در رفح منوط به هیچ چیزی نیست.

این در حالی است که تاکنون هیچ سازوکاری برای خارج کردن بیش از یک میلیون آواره فلسطینی حاضر در رفح از سوی ارتش اشغالگر ارائه نشده است و مقامات ارشد صهیونیست درباره تله‌هایی که مقاومت برای نظامیان اسرائیلی در رفح تدارک دیده‌اند، هشدار می‌دهند.

نتانیاهو که پس از حدود هفت ماه جنگ غزه هنوز نتوانسته به هیچ یک از اهداف اعلامی جنگ یعنی نابودی حماس و آزادی اسرای اسرائیلی برسد، روز گذشته در جمع خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت که حمله به رفح قطعی و دستیابی به توافق تبادل اسرا بسیار «ضعیف» است.

جنگ را تمام نمی‌کنم

اما امروز رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی یائیر لاپید اظهار داشت که به وزیر خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، گفته است که نتانیاهو «هیچ عذر سیاسی برای عدم توافق درباره تبادل اسرا و بازگرداندن ربوده‌شدگان» ندارد.

امروز همچنین خانواده‌های اسرای اسرائیلی با تجمع مقابل مقر اقامت وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو، گزینه‌های تهدیدآمیز خود علیه تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی درباره سند تبادل اسرا را فریاد زدند و اعلام کردند که در صورت شکست مجدد تل‌آویو در دستیابی به توافق تبادل اسرا، «یک میلیون نفر را به کنست می‌آوریم و آنجا را محاصره می‌کنیم..وزارت امنیت را محاصره می‌کنیم...اجازه نمی‌دهیم که مقامات به این مراکز وارد یا از آن خارج شوند».

کد خبر 848766
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    راه حل و نجات شما حمله گسترده به رفح است این کار را نکنید در اینده نزدیک مثل سگ پشیمان خواهید شد
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    سگ هار آمریکا در غرب آسیا باید زنجیر شود و به اشد مجازات بسد کمترین مجازاتش اعدام است