شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل پیش‌بینی کرد: از آنجایی که روسیه یکی پس از دیگری اقدام به آزادسازی روستاها می‌کند و به نظر می‌رسد که اوکراین نمی‌تواند قبل از حملات خط دفاعی خود را حفظ کند، احتمالا جنگ اوکراین تابستان امسال پایان یابد.

روسيه-اوكراين

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از این رسانه روسی، این پیش بینی اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا و بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل برای پایان احتمالی جنگ اوکراین تا پایان تابستان مطابق با جدول زمانی ارائه شده توسط وزارت خارجه روسیه در ابتدای سال جاری میلادی است.

طبق این گزارش، روز جمعه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در تازه ترین مورد روستاهای «‌نووکالینوو» (Novokalinovo) در منطقه دونتسک و روستاهای کیسلفکا (Kiselevka) و کوتلیاروفکا (Kotlyarovka) را در منطقه خارکیف آزاد کرده اند. این وخامت سریع اوضاع در خطوط مرزی نتیجه تلاش مداوم نیروهای روسیه برای فشار بر اوکراینی ها برای تهی کردن ذخایر آنها و جلوگیری از تثبیت خط مقدم جنگ است.

اسکات ریترز در این زمینه به اسپوتنیک گفت: اوکراین در جنگی فرسایشی، روزانه حدود هزار و ۵۰۰ نیروی خود را از دست می دهد. این آمار اکنون افزایش یافته است، زیرا روسیه عملیات خود را در منطقه خارکیف گسترش داده است. بنابراین می توان انتظار داشت که این آمار تلفات نیروهای اوکراینی حتی به دو هزار نفر در روز نیز می تواند افزایش یابد.

این افسر سابق اطلاعاتی آمریکا افزود: در نتیجه، اوکراینی ها مجبورند نیروهایی را از دیگر خطوط مقدم جنگ خارج کنند و به خطوطی اعزام کنند که ذخایر آنها به پایان رسیده و جایگزینی برای آنها نیست. آنچه که رخ خواهد داد این است که اوکراین به ناچار ذخایر نیروی خود را از مناطق کی یف یا اودسا خارج و آنها را به خارکیف می فرستد تا این شکاف را پر کند. همزمان با این اقدام آنها، روس ها دومین حمله بزرگ را در جایی در منطقه زاپروژیا آغاز خواهند کرد و اوکراینی ها با یک معضل مواجه خواهند شد که اگربه شمال بروند شکست می خورند، اگر به جنوب بروند شکست می خورند، اگر در میانه مستقر بمانند باز هم شکست می خورند و گزینه خوبی برای آنها وجود ندارد.

ریتر چنین نتیجه گیری کرد : "ما سپس شاهد «شکست کامل ارتش اوکراین» و «عقب نشینی سریع آنها از رودخانه دنور برای تقویت خط دفاعی جدید خواهیم بود» که من فکر نمی کنم اوکراینی بتوانند از عهده آن برآیند.

بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل پیش بینی کرد که در نهایت ژنرال های اوکراینی که با کشتار اجتناب ناپذیر نیروهای خود مواجه خواهند شد به دنبال صلح خواهند بود.

ریتر گفت: ارزیابی روسیه این است که ظرفیت اوکراین برای مقاومت در تابستان امسال پایان می یابد و من با آن موفق هستم.

وی با اعلام اینکه روس ها همین حالا هم منابعی را برای ادامه درگیری ها تا سال ۲۰۲۷ در صورتی که نیاز باشد، اختصاص داده اند، چنین استدلال کرد که تصمیم گیری درباره آنچه برای اوکراین رخ خواهد داد اکنون تنها با روسیه است و آنها در مارس و آوریل ۲۰۲۲ «گزینه های مطلوبی روی میز» داشتند.

ریتر گفت: به جز خود روسیه، کسی حرفی برای گفتن در این زمینه ندارد و روسیه آن را به وضوح اعلام کرده است... این شکستی قطعی برای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد بود. دخالت مستقیم آنها در جنگ اوکراین مانند قرص خودکشی خواهد بود.

این مقام سابق سازمان ملل همچنین تاثیر بسته کمک اخیر آمریکا به اوکراین را که با امضای جو بایدن به قانون تبدیل شد، در میدان جنگ «صفر» خواند و گفت برای مثال آنچه که ما ملاحظه کردیم این بود که گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری که به شدت به آنها نیاز بود با کشتی از رومانی انتقال یافت و در اودسا در انبار ذخیره شد و با اصابت دو موشک اسکندر روسیه چند تریلیون دلار در همان جا به هوا رفت.

ریتر گفت با این وجود بیش از مهمات، مهم ترین مساله برای اوکراین همچنان فقدان نیروی انسانی کافی و آموزش دیده است.

اسپوتنیک نوشت: وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ارتش اوکراین هفته گذشته در راستای تلاش های شکست خورده خود برای بازپس گیری روستاهای نووکالینو، کیسلفکا و کوتلیاروفکا سه هزار و ۳۰۰ نیروی خود را در منطقه خارکیف و دونتسک از دست داده است.

کد خبر 850910
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha