امیدوارم نیروی های جوانی بیایند رییس فدراسیون فوتبال شوند مثل همین ها که اسم آوردی (محمد آخوندی و میرشاد ماجدی) آدم های باهوش بتوانند سال ها در پست رییس فدراسیونی کار کنند. عزیزی خادم هم یکی از همان نیروی های جوان و کاربلد بود اما به دلایل نادرست کنارش گذاشتند.

داریوش مصطفوی

به گزارش همشهری آنلاین داریوش مصطفوی رییس اسبق فدراسیون فوتبال با اشاره به حکم های عجیب و غریب این روزهای کمیته انضباطی فدراسیون گفت: شما چرا در این مورد از آقای حسن زاده رییس کمیته انضباطی سوال نمی‌کنید!؟ من در این مورد چه بگویم؟ من هر چه بگویم به درد نمی خورد. بهتر است سکوت کنم و به سوالات دیگر شما پاسخ دهم.

مصطفوی در گفت و گو با همشهری آنلاین درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هولدینگ پتروشیمی و چند بانک تاکید کرد: در کشور ما دولت و مدیران رده بالا وقتی می بینند فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند با فوتبال یک جور دیگر رفتار می کنند مجبورند عکس العمل نشان دهند اما یک عکس العمل مصنوعی است. به قولی این نوع خصوصی‌سازی از این جیب به آن جیب کردن است. ولی این نوع واگذاری دردی را دوا نمی کند.

او افزود: در مملکت ما تورم بالا است. ارزش پول ملی کاهش یافته و این کاملا مشهود است. در این شرایط هیچ آدم عاقلی با این قیمت هایی که دولت برای فروش استقلال و پرسپولیس گذاشته نمی آید این دو باشگاه را بخرد. از یک طرف هم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا فشار آوردند این دو باشگاه باید خصوصی شوند. ما در حقیقت این ها را به بخش خصوصی واگذار نکردیم و داریم سر فیفا و afc کلاه می گذاریم. آنها هم می دانند ما داریم سرشان کلاه می گذاریم اما برای پیشرفت فوتبال چشم‌شان را می بندند. به خصوص afc در جریان است. به هرحال بانک ها و هولدینگ پتروشیمی دولتی است.

وی اضافه کرد: الان کسانی که مالکیت تیم های استقلال و پرسپولیس در اختیار گرفتن پول دارند، فوتبال را نمی فهمند. مثل کسی که تیغ و چاقو دارد اما عمل جراحی بلد نیست. یک روزی می گفتند حسین هدایتی اهلیت خرید پرسپولیس را ندارد من هم همین اعتقاد داشتم اما چطور امروز این ها که مالکیت پرسپولیس و استقلال را در اختیار گرفتن اهلیت دارند!؟ گفتم این ها سر فیفا کلاه گذاشتن است. بازهم به مقصد نمی‌رسد. بله پول دارند و خرج می کنند ولی از جیب مردم خرج می کنند. مردمی که محتاج نان شب شان هستند.
این مدیر باسابقه فوتبال کشورمان با اشاره به احتمال واکنش فیفا و afc به این نوع خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: این دو باشگاه خصوصی نشده اند. حتی آدم‌های دقیقی هم برای مدیریت شان انتخاب نشده است. اگر فیفا و afc حرفی نزنند به خاطر پیشرفت فوتبال است. گرچه من فکر می کنم و احساسم این است که فیفا و afc این نوع خصوصی سازی را قبول نکنند. دیگر می‌ماند مسئولان ما و رییس فدراسیون فوتبال چقدر قدرت داشته باشند و چه لابی‌های بکنند. تاج خیلی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

او افزود: در این زمینه نه فدراسیون و نه تاج، نه بانک‌ها و هولدینگ پتروشیمی گناهی ندارند. بلکه گناه اصلی این است که مدیران ما با رانت انتخاب شدند و نه با سابقه و تحصیلات و تخصص شان. هر کسی هم می آید دوستانش را می‌آورد برای همین شاهد ناکارآمدی ها و اختلاس ها هستیم. الان هم می‌گویند فلانی اختلاس کرده اما بازهم نامش برای مدیریت در استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاه ها مطرح می‌شود. اما اگر یکی از این موضوعات برای من داریوش مصطفوی می‌افتاد من را در یکی از میدان های بزرگ شهر اعدام می کردند چراکه عضو هیچ باند و گروهی نیستم. در حالی که دانش و فهم مدیریت فوتبال را بلدم. در استقلال و پرسپولیس هم بازی کردم.

مصطفوی خاطرنشان کرد: من باید گلایه کنم بعد از ۴۳ سال نتوانستیم ۴ تا باشگاه خصوصی در کشور داشته باشیم. من با این نوع خصوصی استقلال و پرسپولیس موافق نیستم چراکه واقعی نیستند.

مصطفوی که خود سال ها رییس فدراسیون فوتبال بوده درباره اینکه تا آخر سال بار دیگر انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را پیش رو خواهیم داشت و اینکه مهدی تاج بار دیگر می خواهند کاندید شود گفت: من در مورد قضیه ویلموتس شنیدم پرونده‌اش تمام شده است. در شرایط فعلی تاج کسی بوده که بالا و پایین فدراسیون را دیده اما ایرادهایی را به او می گیرند که باید ثابت شود. اما امیدوارم برای انتخابات فدراسیون یک نفر بیاید در کار فوتبال وارد شود. عزیزی خادم خوب بود اما او را به بهانه واهی کنار گذاشتن.

او درباره اینکه فدراسیون فوتبال به یک رییس جوان نیاز دارد گفت: من ماجدی و آخوندی را خوب می‌شناسم. هر دو فوتبالی هستند. آخوندی در هیات مدیره پرسپولیس در کنار من بود. آدم صادق و درستی است. میرشاد ماجدی هم همین خصوصیات را دارد. اما این عزیزان باید خود را به فدراسیون فوتبال نزدیک کنند. من خودم قبل از اینکه رییس فدراسیون شوم سه بار دبیرکل فدراسیون شدم الان هم اگر قرار است رییس فدراسیون شوند باید به فدراسیون نزدیک شوند. هیات رییسه یک پست تشریفاتی است باید در پست اجرایی مثل دبیرکلی فعال باشند. به مسایل حقوقی و مالی آگاهی داشته باشند. دوره های مدیریتی را دیده باشند. زبان بلد باشند.
مصطفوی خاطر نشان کرد: امیدوارم نیروی های جوانی بیایند رییس فدراسیون فوتبال شوند. آدم‌های باهوش هستند و بتوانند سال ها در پست رییس فدراسیونی کار کنند. عزیزی خادم هم یکی از همان نیروی های جوان و کاربلد بود اما به دلایل نادرست کنارش گذاشتند.

کد خبر 850926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    3 4
    اگر تو استقلالی که باعث آبروریزی مملکت می شوی ساکت باشی اتفاقی نمی افتد. تو هیچ نفعی برای فوتبال و ایران نداری جز درست کردن دردسر. پس ساکت باش
  • ن IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    1 2
    بنظر میاد داریوش مصطفوی پرسپولیسی باشه، همه جوره در حق استقلال دارن ظلم می کنن ، توطئه، خبرسازی های چرت ، کمیته داوران، داوری، کمیته انظباطی ، به همه متوسل شدند. نمونه ش داور پرسپولیس و هوادار.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 2
    ای کاش هر کی میخاد رییس بشه ولی تاج نباشه در طول این ده سال به غیر از افتضاح و تبعیض و ناداوری و بی فرهنگی و شلختگی هیچ دستاوردی مدیریت تاج نداشته با وجود این شخص فوتبال به صورت ناعادلانه فقط به نفع پرسپولیس اونم با حمایت واضح فدراسیون انجام میگیره ،بااون کمیته انضباطی مسخره اش ، هر کاری میکنید تورو خدا نگذارید تاج رییس بشه
  • فرشاد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    باحفظ احترام شما این دزدی آشکاراست حق وحقوق بازنشستگان نفت روبدون اجازه هزاران میلیارد بردن است اختلاس است زورگویی است...