مدیر جدید استقلال گفت : اطلاعات حضورم در استقلال را آقای کردنوری، خدابیامرز منصورخان پورحیدری و آقای جباری می‌دانند.

ضیایی استقلال

به گزارش همشهری آنلاین محمدحسین ضیائی به عنوان مدیر آکادمی استقلال انتخاب شده است اما او هنوز کارش را به صورت رسمی آغاز نکرده است. هرچند صحبت‌های او قبل از آغاز کارش به‌صورت رسمی می‌تواند خواندنی باشد.

صحبت را از انتخاب‌تان به‌عنوان مدیر آکادمی استقلال آغاز کنیم؛ انتخابی که البته هنوز رسمی هم نشده است. به‌نظر می‌رسد روابط صمیمانه‌تان با احمد شهریاری درنهایت به اینجا ختم شده باشد.
وقتی از تراکتور به تهران آمدم ابتدا تیم صنام و سپس باهم تیم صنام را تشکیل دادیم و تا به امروز هم این رابطه حسنه ادامه داشته است.

پس رفاقت‌تان با شهریاری در پستی که گرفتید تاثیرگذار بوده است.
رفاقت جای خود اما صداقتی که در این سال‌ها بین طرفین وجود داشته در این انتخابی که گفتید تاثیرگذار بوده است.

آکادمی استقلال از دیرباز مشکلات خاص خودش را داشته و همیشه اداره آن با حواشی زیادی همراه بوده است. فکر می‌کنید با حضورتان چقدر در کاهش این حواشی موثر باشید و از سوی دیگر تیم‌های رده‌های سنی استقلال را در شأن نام این باشگاه تشکیل دهید؟
تا چند درصد من می‌توانم قول بدهم؟ مثلا من می‌توانم نسبت به توانمندی‌هایم بگویم ۲۰ درصد؟ به خودم باشد می‌گویم صددرصد. هرکسی نسبت به توانمندی‌هایش برنامه‌ریزی و کار می‌کند دیگر. وقتی شما یک کاری را شروع می‌کنید باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشید.

شما چه دستاوردهایی را برای این دو برنامه تعیین کرده‌اید؟
در برنامه کوتاه‌مدت باید به اوضاع و احوال فعلی رسیدگی کنید اما برای برنامه بلندمدت باید بتوانید کمک حال تیم بزرگسالان باشید. ضمن اینکه ما باید از پتانسیل هوادارانی که داریم استفاده لازم را ببریم. از سوی دیگر باید با رشد و توسعه استعدادها در رده‌های پایه، کاری کنیم تا دیگر باشگاه نیازی به بازیکنان خارجی گران‌قیمت نداشته باشد.

گفته بودید امثال رامین رضاییان را در فوتبال کشف کردید. این موضوع می‌تواند دلگرمی برای استقلالی‌ها باشد که بتوانید در زمینه کشف استعدادهایی که قابلیت ستاره شدن را دارند، بیشتر به این باشگاه کمک کنید.
رامین را از آسیاویژن برای صباباتری انتخاب کردیم. آن زمان او مهاجم بود و چون علی دایی در این پست بود او نمی‌توانست در پست مهاجم نوک بازی کند و مجبور می‌شد اینور و آنور و هر جایی که شد بازی کند. در کنار این بازیکن، فشنگچی را از جوانان پرسپولیس آوردیم. جابر انصاری را از تبریز آوردیم. محمد رضایی را از مهرکام پارس اسلامشهر آوردیم و ان‌شاءالله همان‌طوری که در گذشته با انتخاب نفرات‌مان به صباباتری کمک کردیم، بتوانیم اینجا هم کمک‌حال استقلالی باشیم که خودمان یک روز عضو جوانان و بزرگان این تیم بودیم.

چطور تا قبل از اینکه عکس‌هایتان با پیراهن استقلال در این چند روز دربیاید، خبری به آن صورت درباره همراهی‌تان با پیراهن این باشگاه در اخبار نبود؟ چرا استقلالی‌بودن‌تان در این سال‌ها هیچ وقت پررنگ نبوده است و شما را بیشتر به‌عنوان یک شاهینی و پرسپولیسی می‌شناسند تا استقلالی.
به‌خاطر اینکه بعد از انقلاب یک مقدار نوسانات وجود داشت. در این مدت جنگ هم مزید بر علت شد تا کلا اخبار فوتبالی تحت‌الشعاع قرار بگیرد. من به شخصه زمانی کارم را با استقلال آغاز کردم که این تیم تاج نام داشت و بعد هم در تیم آزادی و سپس در استقلال بازی کردیم. اطلاعات حضورم در استقلال را آقای کردنوری، خدابیامرز منصورخان پورحیدری و آقای جباری می‌دانند.

پس هنوز هم به این تیم عرق و تعصب دارید؟
به هر صورت شما لباس هر جایی را که به تن کنید باید به آن عرق داشته باشید. در واقع به هر جایی که متعهد می‌شوید باید با تمام وجود برای موفقیتش تلاش کنید و نمی‌شود که همین‌طوری الکی نقش بازی کنید.

این سوال را از این جهت پرسیدم که در تیم منتخب قرنی که انتخاب کرده بودید، بیشتر شاهد حضور پرسپولیسی‌ها بودیم.
این نظر شخصی من بوده. مگر می‌شود از یک‌سری چشم‌پوشی کرد؟ یک‌سری از بازیکنان را همه انتخاب می‌کنند و استقلالی و پرسپولیسی هم ندارد. علی پروین، حسن روشن یا پرویز قلیچ‌خانی را هر کسی از آن دوران باشد در تیم منتخب قرار می‌دهد. حالا یک‌سری پرسپولیسی و یک‌سری هم استقلالی بودند و این نمی‌تواند ملاک خوبی برای قضاوت آدم‌ها باشد؛ این یک نظریه است. مثلا شما از بازی قلیچ‌خانی خوشت می‌آید من از بازی علی پروین خوشم می‌آید. یا بقیه بازیکنان دیگر به همین شکل و این مسائل نمی‌تواند ملاک قرار گیرد.

شما سرمربی صباباتری در زمانی بودید که استقلالی‌ها زیادی مثل نوازی، بختیاری‌زاده، بیگی و یدالله اکبری در آن حضور داشتند.
من کار با استقلالی‌ها را از همان زمان تجربه کرده‌ام؛ هر چند باز هم تاکید می‌کنم اینها ملاک نیستند. اینها برای کسانی ملاک هست که نمی‌توانند خودشان را به‌روز کنند. شما وقتی متعهد شدید باید وظیفه‌تان را انجام دهید. حالا این انجام وظیفه باید همراه با صداقت باشد.

با اصغر حاجیلو این چند وقت صحبت کرده‌اید؟
هنوز نه اما باید زنگ بزنم و از او رخصت بگیرم. البته با فریادشیران صحبت کردم اما باید از بزرگان این باشگاه مثل آقایان روشن، فریبا، جباری هم رخصت بگیرم. البته با آقای مظلومی صحبت کردم و از او رخصت گرفتم. این وظیفه ماست.

این توقع وجود دارد یک آکادمی پویا در زمان مدیریت‌تان در استقلال ایجاد کنید.
ان‌شاءالله که همین‌طور خواهد شد. شاید جالب باشد بدانید که از ۱۱‌سالگی در محله‌مان تیم داشته‌ام. پدرم برایم ۱۱ پیراهن خریده بود و من خودم بچه‌ها را انتخاب کرده و تیمداری می‌کردم. حالا هم برای موفقیت، سایر پیشکسوتان استقلال هم باید کمک کنند. واقعا اگر کسی استقلالی باشد وسط می‌آید. حتما که نباید پست و مقام بگیرد. از زمان قدیم با استقلالی‌ها روابط صمیمانه‌ای داشته‌ایم و حالا هم این روابط ادامه دارد.

چرا در این چند سال اخیر کمتر در رسانه‌ها بودید؟
اصلا دوست ندارم در رسانه باشم. الان هم نسبت به وظیفه و پستی که دارم مجبورم با اهالی رسانه در ارتباط باشم. البته جزء وظایفم است تا بتوانم شرح حال آکادمی و اهداف‌مان را برای همه روشن کنم. من هنوز نرفته‌ام و کارم را شروع نکرده‌ام، فقط حکم را گرفته‌ام و اجازه بدهید فعلا کار را آغاز کنیم تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

کادرتان را انتخاب کرده‌اید؟ شنیده می‌شود برهانی سرمربی امیدها خواهد شد.
هنوز کسی را انتخاب نکرده‌ام؛ هر چند هیچ چیزی غیرممکن نیست. اما هنوز کسی را اعلام نکرده‌ایم. باید گزینه‌ها را بررسی کنیم تا سپس بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم.

برخی این‌طور نقد کرده بودند که آجورلو پاسی‌ها را در استقلال جمع کرد و شهریاری هم قرار است صبایی‌ها را جمع کند.
سردار شهریاری بیشتر روی اطمینانی که به افراد دارد، آنها را دور و اطرافش جمع می‌کند. صداقتی که آن افراد در طول زمان با وی کار کرده‌اند هم در این انتخاب‌ها می‌تواند موثر باشد. شهریاری معمولا به این افراد متعهد می‌شود چون با آنها نتیجه گرفته است. او خودش سالیان پیش در هیات‌مدیره استقلال هم حضور داشته یعنی همان‌طور که من برای این تیم یک روزی بازی می‌کردم ایشان هم طبق وظیفه‌اش در استقلال سمت داشته و حالا هم به‌خاطر سابقه‌اش دوباره به این باشگاه ورود کرده است.

از زمان حضور در استقلال خاطره‌ای دارید؟
من آن زمان خیلی خوب بودم و همزمان به تیم ملی امید هم دعوت شدم.

کد خبر 851135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • حسین IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    7 0
    آقای ضیائی یا در این پست نمک تعصب و غیرت به استقلال را زیاد کنید یا زحمت بکشید و از همین حالا کنار بروید و جا برای شخصی بازکنید که روی این تیم تعصب داشته باشد در ضمن هدف از پویایی آکادمی بی نیازی باشگاه از خرید بازیکن خارجی نیست چه بسا جذب بازیکن خارجی و با کیفیت هم سطح فوتبال باشگاه وهم سطح فوتبال ملی را بالا می برد در ضمن باعث مراودات بین المللی و اعتبار بیشتر باشگاه می شود هدف از پویایی آکادامی پرورش استعدادهای ناب فوتبالی طرفدار باشگاه به منظور کسب پشتوانه سازی برای باشگاه و در درجه دوم گسب درآمد برای باشگاه می باشد متاسفانه در 15 سال گذشته عملکرد مدیران و مربیان آکادمی به نحوی بوده که برای باشگاه رقیب توسط ما پشتوانه سازی صورت گرفته.مدیران نالایق با رقتارهای دیکته شده و اشتباه خودشان و مربیان با عدم تزریق تعصب و غیرت روی تیمی که به آنها بها داده وباعث پیشرفتشان شده آقای ضیائی اینجا پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا قدیمی ترین ارگان فوتبال ایران استقلال است امیداوارم یکبار دیگر تاریخچه باشگاه را با دقت بخوانید و بدانید اینجا تیمی حداکثربا 30 هزار تماشگر نیست.
  • صادق IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 4
    من یک سپاهانیم ولی دوست دارم استقلال ببرد چون حکومت داور وزارت ورزش کمتر پشت هستن و قهرمانی پشت سرهم با کمک داوری ندارد
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 3
    جالبه اکثر انتخاباش برای پرسپولیس تمام شده خخخ