مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

پیکر مروه الشربینی، زن مصری که چهارشنبه گذشته در دادگاهی در شهر درسدن در شرق آلمان به خاطر داشتن حجاب به قتل رسیده بود با حضور بیش از 3 هزار نفر از مردم و تعدادی از مقام‌های دولتی تشییع شد.

مردم اسکندریه مصر در فضایی مملو از حزن و اندوه پیکر مروه الشربینی را به خاک سپردند. جمعیت شرکت‌کنندگان در این مراسم به حدی بود که مسئولان مسجد «قائد ابراهیم» در منطقه الرمل اسکندریه که محل اقامه نماز میت بود، گنجایش حضور مردم را نداشت.

مردم اسکندریه با شعارهای «‌الله اکبر» و «حسبنا‌الله و نعم الوکیل» پیکر این زن مصری را تشییع کردند و خواستار قصاص قاتل آلمانی وی شدند.همچنین در این مراسم اعضای پارلمان مصر، وزرا و یک گروه مسیحی در مصر در مراسم تشییع جنازه مروه الشربینی شرکت کردند.

مروه الشربینی 31 ساله، زن محجبه‌ای که از سوی رسانه‌های مصری شهید حجاب نام گرفته است، در مقابل چشمان همسر و فرزندش با اصابت 18 ضربه چاقو از سوی یک مرد آلمانی در یک دادگاه به قتل رسید. وی به‌عنوان شاکی در این دادگاه حاضر شده بود تا به شکایت او از این مرد آلمانی به خاطر حمله و توهین رسیدگی شود.

این مرد که از سوی دولت آلمان به نام «الکس. و» معرفی شده است پیش از این در یک پارک به خاطر حجاب الشربینی او را تروریست خوانده و با حمله به او حجاب را از سر وی برداشته بود.

این مرد آلمانی در دادگاه اولیه محکوم به پرداخت 750 یورو شده بود اما در دادگاه استیناف متهم با 18ضربه چاقو این زن را که باردار بوده است به قتل رساند.علوی علی عکاز، همسر الشربینی هم در جریان این حمله به‌شدت زخمی و حالش وخیم گزارش شده است.

علوی علی عکاز با استفاده از بورس تحصیلی در دانشگاه مکس بلانک آلمان در رشته مهندسی ژنتیک مشغول تحصیل است و قرار بود تا چند روز آینده از رساله دکتری خود دفاع کند.

مرگ این زن مسلمان تاثیر زیادی بر مردم سراسر مصر به‌خصوص شهر اسکندریه، زادگاه وی داشت و مراسم تشییع وی به تظاهرات گسترده‌ای علیه نژادپرستی و اسلام ستیزی، تبدیل شد.

طارق الشربینی، برادر این زن مسلمان گفت: ما انتقام خون مروه را خواهیم گرفت.

کد خبر 85114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز