زنان روس در صحبت‌های‌شان نسبت مردهای روس گلایه‌مند هستند که مردان روس مست و تنبل هستند و درعین‌حال جامعه و فناوری چین را تحسین می‌کنند. این زنان روس می‌گویند برای شوهر چینی آینده‌شان آشپزی، شستن لباس‌ها و بچه‌دارشدن را انجام دادند و از آن کارها لذت خواهند برد. 

روسیه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ زنان جوان روس تا این اندازه مشتاق ازدواج با مردان چینی هستند یا پای هوش مصنوعی در میان است؟

چین به حمایت از ماشین جنگی پوتین در اوکراین متهم شده است. ملی‌گرایان چینی از پویایی قدرت جدید راضی هستند. در ماه‌های اخیر ویدئوهای کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد که حس برتری آن‌ها را نشان می‌دهد و سنت استفاده از خارجی‌ها را برای تجلیل چین به نمایش می‌گذارد.

به گزارش اکونومیست؛ آن ویدئوها زن‌های جوان و زیبای روس را نشان می‌دهند که تحسین خود را از چین و تمایلشان برای ازدواج با مردان چینی را ابراز می‌کنند. آن زن‌ها با نام‌هایی مانند «ناتاشا» و «سوفیا» به زبان ماندارین به شکلی سلیس و روان صحبت می‌کنند. آن‌ها در صحبت‌های‌شان نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند که مردان روس مست و تنبل هستند و درعین‌حال جامعه و فناوری چین را تحسین می‌کنند. این زنان روس می‌گویند برای شوهر چینی آینده‌شان آشپزی، شستن لباس‌ها و بچه‌دارشدن را انجام دادند و از آن کارها لذت خواهند برد.

شاید مردان چینی در ابتدا با تماشای ویدئوها لذت ببرند، اما واقعیت آن است که آن ویدئوها به روش دیپ فیک (جعل عمیق) ساخته شده است و توسط ابزارهای ارزان‌قیمت مبتنی‌بر هوش مصنوعی تولید می‌شوند. ساخت آن ویدئوها با استفاده از نمونه‌های کوتاه ویدئووهای واقعی نسبتا آسان است. تولیدکنندگان با استفاده از نرم‌افزار دوبله و ویرایش ویدئو می‌توانند هر زنی را به رویای مردان چینی تبدیل کنند. «اولگا لوئیک» یک زن اکراینی که در آمریکا تحصیل می‌کند، با دیدن تصویر خود درحال صحبت‌کردن به زبان چینی با تصویر کرملین در پس‌زمینه صحبتش شوکه شد. او ده‌ها حساب کاربری را پیدا کرد که در آن از تصاویر او استفاده شده بود.

او می‌گوید: «احساس انزجار به من دست داد و احساس می‌کردم استقلال فردی‌ام نقض شده است». ویدئوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی صدها هزار بازدیدکننده داشته‌اند. بسیاری از آن ویدئوها برای تجلیل و تحسین چین ساخته شده‌اند. بااین‌وجود، آن ویدئوها تحت رصد رسمی قرار گرفته‌اند. ماه گذشته تنظیم‌کننده اصلی فضای مجازی چین مقرراتی را اعلام کرد که سازندگان ویدئوهای دیپ‌فیک را ملزم می‌کند تا با برچسب‌زدن روی ویدئو به صراحت از ابتدا به بیننده اعلام کنند آن ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است. چنین رصد و نظارتی موجب شد تا در هفته‌های اخیر یافتن ویدئوهای دیپ‌فیک دشوارتر شود. بااین‌وجود، غرور ملی‌گرایان چینی نسبت به موقعیت تازه چین به‌عنوان برادر بزرگ روسیه عمیق است و چهره‌های جعلی ساخته‌شده از زنان روس در فضای مجازی توجهات آن‌ها را به خود جلب کرده است، درنتیجه اگر آن سبک از ویدئوها بار دیگر بازگردند، نباید تعجب کرد.

منبع:هفت صبح

کد خبر 851166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha