اعضای باندی که خانه ها را خالی می کردند، ‌هر یک وظیفه خاصی به عهده داشتند؛ ‌ یکی از آنها پارکوکار بود و از دیوار بالا می رفت، دیگری هکر بود و دوربین های مداربسته را از کار می انداخت، نفر سوم سوژه یاب بود و دیگری مسئول بارگذاری آگهی فروش اموال مسروقه در سایت‌های خرید و فروش.

متهم

همشهری آنلاین - حوادث: چندی قبل وکیل جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت خانه اش خبر داد. وی توضیح داد: دزدان با تخریب بالکن، وارد خانه ام شدند و نه تنها دلار و سکه هایم را برده اند بلکه حدود ۲۵ دست کت و شلوار گرانقیمتم، ادکلن ها، ساعت های مارک دار، ریش تراش، لپ تاپ، تبلت، مواد غذایی و وسایل شخصی دیگرم را به سرقت برده اند.

دوربین مخفی خانه تاجر

با این شکایت، تحقیقات زیر نظر دادیار شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت برای دستگیری سارقان آغاز شد. اما نکته عجیب ماجرا این بود، ساختمانی که آقای وکیل در آنجا زندگی می کرد، مجهز به دوربین مداربسته بود اما به دلایل نامعلومی از کار افتاده بود. ماموران متوجه شدند که دوربین ها هک شده و احتمالا این کار از سوی دزدان صورت گرفته است. در حالیکه تحقیقات دراین پرونده ادامه داشت چند شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می داد دزدان به صورت سریالی به خانه ها دستبرد می زنند اما در نهایت دوربین مخفی آقای تاجر که دزدان برای دومین بار به آنجا دستبرد می زدند، اسرار سارقان سابقه دار را رو کرد. ماجر از این قرار بود که سارقان پیش از این برای سرقت، ‌وارد خانه آقای تاجر شده و دوربین های مداربسته را از کار انداخته بودند. به همین دلیل مالباخته، در خانه اش دوربین مخفی کار گذاشت و همین موجب شد که سارقان که از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بودند شناسایی و دستگیر شوند.

دزدان عجیب

سارقان در بازجویی ها به سرقت های سریالی اعتراف کردند. یکی از آنها که هکر و نابغه است در بازجویی ها گفت: اینبار خواستیم متفاوت از قبل عمل کنیم، به همین دلیل تنها به دلار و طلا اکتفا نکردیم بلکه هرچه در خانه بود را جارو می کردیم و با خود می بردیم. از مواد خوراکی مانند برنج، زعفران و گوشت و مرغ گرفته تا لباس، شیر آلات، عطر، ویتامین و داروهای خاص. وی ادامه داد: من هکر بودم و دوربین ها را از کار می انداختم. یکی از همدستم پارکوکار بود و از دیوار بالا می رفت. همدست دیگرم سوژه یاب بود و در محل می گشت تا افراد پولدار را پیدا کند. همدست چهارم هم، عکس از اموال مسروقه می گرفت و برای فروش در سایت های مختلف بارگذاری می کرد. وی ادامه داد: من و همدستانم نقشه سرقت را در زندان کشیدیم و دو روز پس از آزادی اولین سرقت را کلید زدیم اما در نهایت دستگیر شدیم.

تحقیقات از سارقان دستگیر شده ادامه دارد.

کد خبر 851325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha