برای بعضی‌ها تب رانندگی از کودکی شروع می‌شود، از همان زمانی که مادر یا پدر را می‌بینند که پشت فرمان نشسته‌اند و استارت می‌زنند. رانندگی رویای اکثر بچه‌های کم سن و سال است و اگر مراقب آنها نباشید ممکن است حوادثی را رقم بزنند که جبران ناپذیرند.

کودکان پشت فرمان

همشهری آنلاین _ فتانه احدی: تازه‌ترین حادثه‌ای که رانندگی کودکان رقم زد، در پایتخت رخ داد. جایی که پسربچه‌ای خردسال دور از چشم والدینش پشت فرمان پژو ۲۰۶ نشست و با روشن کردن خودرو، آن را به راه انداخت. ماشین شروع به حرکت در پارکینگ خانه کرد و این در حالی بود که زن همسایه‌ مقابل ماشین ایستاده بود و همین باعث شد در چشم برهم زدنی، ماشین زن همسایه را زیر گرفته و او زیر چرخ جلو خودرو گرفتار شود. همسایه‌ها که شاهد این حادثه بودند با آتش نشانی تماس گرفتند و با حضور آتش‌نشانان زن جوان نجات یافت. او توسط ماموران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

کودکان حادثه‌ساز

رانندگی کودکان تا کنون حوادث زیادی را در کشور رقم زده، حوادثی که گاهی با مرگ پایان یافته است.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳،کودک بازیگوشی در روستای قراجه شهرستان هریس، وقتی دید که سوئیچ تراکتور رویش است، پشت فرمان نشست و استارت زد. پس از آن تراکتور به راه افتاد اما تکان‌های آن باعث شد که کودک به جلو پرتاب شود و بر اثر برخورد با تراکتور جانش را از دست بدهد.
۱۳ دی ۹۸، زن جوانی از اهالی خلخال با کودک خردسالش به خرید رفت. او بعد از پارک کردن خودرو، پیاده شد و به خرید رفت اما کودک بازیگوش وقتی دید سوئیچ روی فرمان است با روشن کردن خودرو باعث حرکت آن شد.خودرو پس از حرکت، ابتدا با ارابه یک دست فروش برخورد کرد و بعد از تصادف با خودرویی دیگر وارد پیاده‌رو شد و با یک طلافروشی برخورد کرد. خوشبختان این حادثه تلفات جانی نداشت.

۲۱ بهمن ۹۷، در نجف آباد اصفهان کودک بازیگوشی در نبود پدر و مادرش پشت فرمان خودرو نشست و با روشن کردن و حرکت درآوردن خودرو، با زن و مردی که مقابل خودرو ایستاده بودند، تصادف کرد و باعث شد آنها به شدت آسیب ببینند.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، پسر ۱۱ ساله‌ای که پشت فرمان خودروی سمند پدرش نشسته بود، با یک خودروی پژو پرشیا به‌شدت برخورد کرد. این تصادف هولناک باعث جان‌باختن ۳ نفر و مصدومیت ۴ نفر دیگر شد.

۱۸ دی ۱۴۰۱، نیز پسر ۱۵ ساله‌ای خودروی سمند پدرش را از خانه‌شان در مشهد بیرون آورد و با دوستانش در خیابان به راه افتاد اما در بین راه با دو دانش آموز تصادف کرد و جان آنها را گرفت.

کد خبر 851371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha