پپ گواردیولا در بازی فولام فرصت ویژه‌ای را از ستاره کروات منچسترسیتی گرفت.

گواردیولا

به گزارش همشهری‌آنلاین، برخی مربیان بزرگ چشم ندارند ببینند بازیکنان از خودشان بزرگ‌تر و محبوب‌تر می‌شوند. نمونه‌اش مورینیو یا تن‌هاخ که هر جا می‌روند با ستاره‌های بزرگ تیم بد تا می‌کنند و به مشکل می‌خورند. گواردیولا هم یک جور دیگر شبیه اینهاست. سرمربی موفق منچسترسیتی به بازیکنانش به چشم مهره‌های شطرنج یا پیکسل‌های بازی کامپیوتری نگاه می‌کند. او انگار دسته خوبه را برداشته است، پلی‌استیشن بازی می‌کند و مهره‌ها را در پست‌های غیرتخصصی به بازی می‌گیرد. پپ وقتی به سیتی آمده بود به بازیکنان گفته بود شما یک مشت آدم چاق و تنبل هستید. در بایرن‌مونیخ فلیپ لام مدافع راست تیم را در پست هافبک دفاعی بازی می‌داد و آلابای دفاع چپ را به قلب دفاع می‌برد و چند تغییر این مدلی دیگر.

پپ انگار با رکوردزنی بازیکنانش هم مشکل دارد. همین پریشب که آنها ۴بر صفر فولام را بردند، گواردیول این شانس را داشت در دقیقه۹۷ از روی نقطه پنالتی گل بزند و به‌عنوان نخستین مدافعی که در تاریخ لیگ برتر هت‌تریک کرده، نام خود را در تاریخ ثبت کند اما گواردیولا این اجازه را به مدافع کروات تیمش نداد و پنالتی را به خولین آلوارس سپرد. این در حالی بود که گل شدن یا نشدن این ضربه هیچ تأثیری در نتیجه بازی نداشت، آلوارس هم در کورس آقای گلی نبود و این گل شاید فقط به درد گل‌شماری آخر فصل می‌خورد. چندی پیش در همین فصل وقتی هالند در یک مسابقه ۵گل زد پپ او را بیرون کشید تا بیشتر گل نزند. به هر حال سعی کنید از مربی تیمتان بزرگ‌تر نشوید!

در حالی فولام این فصل ۴امتیاز از آرسنال گرفته (تساوی ۲-۲و پیروزی ۲بر یک) که همه بازی‌های اخیر خود را به سیتی باخته. منچسترسیتی و گواردیولا می‌خواهند چهارمین قهرمانی پیاپی خود را در لیگ برتر جشن بگیرند؛ چیزی که هرگز سابقه نداشته است.

سیتی در هر ۷بازی اخیر خود در لیگ برتر حداقل با ۲گل پیروز شده است. طولانی‌ترین دوره پیروزی مشترک آنها در این رقابت‌ها پس از ۷برد پیاپی بین ماه‌های مه و آگوست ۲۰۱۵.

فولام هر یک از ۱۳بازی اخیر خود مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر را باخته است. تنها تیمی که متحمل شکست‌های متوالی بیشتری مقابل یک حریف خاص در لیگ برتر شده، بورنموث است. این تیم هم مقابل همین منچسترسیتی ۱۴بازی متوالی باخته.

سیتی به صدر لیگ برتر بازگشت و برای هشتمین بار در سال ۲۰۲۴صدرنشین هفته خواهد بود. در مجموع، این هفتادودومین روزی خواهد بود که آنها در این فصل در رده اول قرار می‌گیرند؛ لیورپول ۸۷روز و آرسنال ۷۴روز. فصل پیش آرسنال ۳۰هفته در صدر جدول بود و درنهایت قهرمانی را به سیتی تقدیم کرد.

پپ، سرمربی من‌سیتی، همه ۱۳بازی خود مقابل مارکو سیلوا را برده که بهترین رکورد صددرصدی پیروزی او مقابل یک مربی است. تیم‌های گواردیولا در ۱۳بازی ۴۴گل به تیم‌های مارکو سیلوا زده و فقط ۸گل دریافت کرده‌اند.

رودری ۴۸بازی متوالی در لیگ برتر انجام داده و هرگز در تیم بازنده قرار نداشته است؛ ۳۹برد و ۹تساوی. در تاریخ این رقابت‌ها، تنها سول کمپبل بین نوامبر ۲۰۰۲تا اکتبر ۲۰۰۴رکورد شکست‌ناپذیری طولانی‌تری از رودری داشته (۵۶بازی). طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ برتر؛ ۵۶بازی سول کمپبل، ۴۸بازی رودری، تیری آنری و کولو توره.

فیل فودن بیست‌وپنجمین گل فصل خود را برای منچسترسیتی به ثمر رساند و پس از رحیم استرلینگ در فصل ۱۹-۲۰۱۸(۲۵) و ۲۰-۲۰۱۹(۳۱) به دومین بازیکن انگلیسی تبدیل شد که در یک فصل برای این باشگاه در دوران لیگ برتر (در تمامی رقابت‌ها) گل می‌زند.

این هشتمین بازی متوالی مقابل فولام بود که من سیتی صاحب یک ضربه پنالتی شد.

سیتی در ۲۱بازی اخیر؛ ۱۷برد، ۴تساوی، صفر باخت. آخرین باخت منچسترسیتی به دسامبر مقابل استون‌ویلا برمی‌گردد. تنها تیم انگلیسی بدون باخت در سال ۲۰۲۴.

تنها بازیکنانی که از آغاز سال ۲۰۲۴در پریمیرلیگ ۵۰+ موقعیت خلق کرده‌اند؛ برونو فرناندز ۵۴، دی‌بروینه ۵۲، مارتین اودگارد ۵۰.

یوشکو گواردیول پس از گل نزدن در ۳۲بازی اول خود برای منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها، حالا ۵گل در ۷بازی اخیر برای این باشگاه به ثمر رسانده است. هیچ‌یک از ۵گل او برای باشگاه با پای چپ (۴بار با پای راست و یک گل با ضربه سر) به ثمر نرسیده است. در همین‌ماه آوریل که گواردیول مدافع ۵گل برای سیتی زده، صلاح برای لیورپول تنها یک گل و ساکا برای آرسنال ۲گل به ثمر رسانده‌اند و یکی از گل‌های ساکا پنالتی بوده

کد خبر 851474
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha