دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود بیگی‌نژاد افزود: متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به اسفند ماه گذشته بدون تغییر ماند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای خام منتشره سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، معاملات واحدهای مسکونی در فروردین‌ماه امسال یک‌هزار و ۵۰۸ دستگاه بوده است.

این مقام صنفی بیان‌ کرد:‌ این تعداد معامله در مقایسه با ماه گذشته (اسفند ۱۴۰۲) که ۶ هزار و ۱۷۹ دستگاه بوده است، ۷۵.۶ درصد کاهش و در مقایسه با فروردین سال گذشته (یک‌هزار و ۷۵۷ دستگاه) ۱۴.۲ درصد افت نشان می‌دهد.

وی ادامه‌داد: همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با اسفند ماه رشد اندک ۲ دهم درصدی و در مقایسه با فروردین پارسال رشد ۲۲.۹ درصدی نشان می‌دهد.

پیشتر بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران را منتشر کرد که نشان می‌دهد تورم مسکن در پایان فروردین به ۲۲.۹ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد کاهش داشته است. این رقم در ۲ سال اخیر، کمترین رقم برای افزایش قیمت مسکن محسوب می‌شود. تورم سالانه قیمت مسکن در تهران در پایان دولت گذشته (تیرماه ۱۴۰۰) ۴۴ درصد بود.

کد خبر 851487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha