قیمت هر دلار آمریکا امروز دوشنبه در بازار آزاد ۵۹ هزار ۶۰۰ تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

خرید و فروش دلار

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت هر دلار آمریکا امروز دوشنبه تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد ۵۹ هزار ۶۰۰ تومان تعیین شده و به فروش می رسد. اسکناس دلار از ابتدای اردیبهشت به طور پیوسته در کانال کاهش قیمت قرار گرفته است. رقم معاملاتی امروز کمترین قیمت برای دلار طی سال جاری است.

برخی معامله‌گران کاهش‌های فعلی قیمت دلار را شروع حرکت صعودی اسکناس آمریکایی در روزهای آتی عنوان می‌کنند، اما به نظر می‌رسد دست بازارساز پر است و فعلا افزایش شارپی برای اسکناس دلار پیش‌بینی نمی‌شود.

مصطفی صفاری، کارشناس بازارهای مالی به ایسنا گفت: می‌توان انتظار داشت که با کاهش شوک‌های سیاسی و اخبار منفی منطقه‌ای که در روزهای اخیر تجربه شد، هیجانات بازار ارز نیز کاهش پیدا کند و قیمت به کانال‌های پایین‌تر نیز عقب‌نشینی کند؛ ولی برای اطمینان باید به تصمیمات اقتصادی اتخاذ شده از سوی مسئولان نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ ارز به دلیل سیاسی و اقتصادی در مقاطع مختلفی رشد می‌کند، بیان کرد: مواردی مانند نرخ تورم، اشتغال، تولید، صادرات، واردات، بدهی دولت، نرخ مالیات، دلالی و سوداگری از جمله دلایل اقتصادی افزایش نرخ ارز هستند.

صفاری به نوسانات اخیر بازار ارز کشور اشاره کرد و گفت: بازار ارز ما در هفته‌های اخیر به علت شوک‌های سیاسی دچار التهاب شده بود چرا که متغیرهای اقتصادی هیچ تغییری نداشتند و حتی روند بهبود هم داشتند.

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به این موضوع که اثر شوک‌های سیاسی اخیر بر بازار ارز کوتاه مدت و موقتی بود، تصریح کرد: به طور کلی در هر نقطه از دنیا افزایش و کاهش نرخ دلار که ناشی از تنش‌های سیاسی ایجاد می‌شود؛ موقت و کوتاه مدت است؛ به عنوان نمونه حمله اخیر به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی از جمله تنش‌های سیاسی چند وقت اخیر بود که آثاری کوتاه مدت بر بازار ارز داشت و در حال حاضر شاهد روند کاهشی نرخ ارز در بازار هستیم.

صفاری با بیان اینکه شوک‌های اقتصادی اثر بلندمدت بر بازار ارز دارند، تاکید کرد: زمانی که شوکی در کشور رخ می‌دهد باید بررسی کرد که ریشه آن سیاسی یا اقتصادی است؛ چون شوک‌های سیاسی ضعیف‌تر و دارای آثاری ناپایدارند.

وی تاکید کرد: وضعیت بازار ارز به مسائل سیاسی گره خورده؛ اما می‌توان انتظار داشت که با کاهش شوک‌های سیاسی و اخبار منفی منطقه‌ای که در روزهای اخیر تجربه شد، هیجانات بازار ارز نیز کاهش پیدا کند و قیمت به کانال‌های پایین‌تر نیز عقب‌نشینی کند؛ ولی برای اطمینان باید به تصمیمات اقتصادی اتخاذ شده از سوی مسئولان نیز توجه کنیم.

کد خبر 851589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد رضا مکتوبیان IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    همچنین می گند دلار کاهش پیدا کرده است که روزی 1 هزار تومان کاهش پیدا می‌کند چرا قیمت دلار روزی 10 هزار تومان تا 20 هزار تومان کاهش پیدا کند