سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

آنطور که رئیس‌کل بانک مرکزی هم دیروز خبر داد، استفاده از ریال برون‌مرزی در حال نهایی شدن است. براساس خبر دیگری نیز، هندی‌ها بالاخره پای کار آمدند و بخشی از قرارداد چابهار را امضا کردند.

به گزارش همشهری آنلاین ،مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی می‌گوید از اول خرداد مردم می‌توانند کارت سوختشان را به‌صورت آنلاین دریافت کنند. آنطور که رئیس‌کل بانک مرکزی هم دیروز خبر داد، استفاده از ریال برون‌مرزی در حال نهایی شدن است. براساس خبر دیگری نیز، هندی‌ها بالاخره پای کار آمدند و بخشی از قرارداد چابهار را امضا کردند.

ریال برون مرزی

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ریال برون‌مرزی با روسیه، افغانستان و عراق در حال پیگیری است که با روسیه به نتیجه رسیده و به‌زودی بعد از عملیاتی شدن، روبل و ریال بین بانک‌های ۲کشور مبادله خواهد شد.

کارت سوخت

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: از ابتدای خردادماه امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین کارت سوخت فراهم می‌شود و طی ۷ تا ۱۰روز، کارت سوخت برای متقاضیان صادر خواهد شد.

کاهش قیمت گوشت

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام از افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده سبک و گوشت قرمز در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: برنامه افزایش پرواربندی گوساله می‌تواند تأثیر زیادی در بازار گوشت قرمز داشته باشد.

بیمه بیکاری

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون وزیر کار گفت: کسانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند پس از گذشت ۶‌ماه با فراخوانی که به آنها داده می‌شود باید آموزش‌های لازم مهارتی را ببینند و به چرخه کار برگردند.

خودرو وارداتی

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از عرضه ١۴خودروی وارداتی از دیروز به‌مدت ۳روز خبر داد. در این مرحله فقط ثبت‌نامی‌های مرحله اول(اسفندماه١۴٠١) مجاز به انتخاب خودرو خواهند بود.

قرارداد با هندی ها

کشور هند به‌منظور تجهیز و توسعه بندر چابهار به میزان ۱۲۰میلیون دلار در تأمین تجهیزات راهبردی بندر و همچنین بیش از ۲۵۰میلیون دلار زیرساخت‌های حمل‌ونقلی چابهار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

رمز ارز

پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین در هنگ کنگ، این صندوق‌ها یک مدل مالی طراحی کرده‌اند که براساس آن سرمایه‌گذاران می‌توانند به پشتوانه بیت‌کوین وام مسکن دریافت کنند.

انرژی پاک

کشورهای جهان به‌دنبال کربن‌زدایی و صفر کردن آلایندگی هستند. تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد کشورهای پاراگوئه، بوتان، لسوتو، نپال و اتیوپی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در حرکت به‌سوی انرژی سبز داشته‌اند.

کد خبر 851735
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha