تیم نکونام یک گل زد و به خوبی از آن دفاع کرد تا صدر جدول را پس بگیرد؛ استقلال و فولاد آن‌قدر که بر سر رنگ پیراهن جنگیدند بر سر ۳ امتیاز نجنگیدند.

استقلال - فولاد

هشمهری آنلاین: هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر ایران با برگزاری ۳بازی به پایان رسید. عصر دیروز ذوب‌آهن بر پیکان غلبه کرد و استقلال با بردن فولاد جایگاهش را در صدر جدول از پرسپولیس پس گرفت. در انتهای جدول و در تقابل دو کاندیدای سقوط هم یک نتیجه پرگل و عجیب به دست آمد.

مشکی رنگ عشقه!


بعد از حرف‌وحدیث‌های فراوان درباره رنگ پیراهن دو تیم، بالاخره فولاد با همان لباس‌های قرمز همیشگی راهی میدان شد و مجوز استفاده از پیراهن‌های مشکی را به دست نیاورد. با این اتفاق، جواد نکونام که به‌اجبار با لباس سفید به ورزشگاه آمده بود لباس خودش را تغییر داد و با همان رنگ مشکی همیشگی در کنار زمین ایستاد. با این اتفاق، حرف‌وحدیث‌های چندروزه دو تیم پیرامون این موضوع به پایان رسید. جواد نکونام ترکیب ۱۱نفره تیمش را در غیاب چشمی و حردانی با سیدحسین حسینی، ایمان سلیمی، رافائل سیلوا، ابوالفضل جلالی، میلاد فخرالدینی، زبیر نیک‌نفس، امید حامدی‌فر، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو تشکیل داد. فخرالدینی در دفاع راست جای حردانی را گرفت و خط دفاعی تیم هم در غیاب چشمی و مرادمند بعد از مدت‌ها ۴نفره بسته شد. فولاد هم بازی را در غیاب دو سه بازیکن اصلی‌اش آغاز کرد که مهم‌ترین آنها عدم حضور کریستوفر کنت و قرار گرفتن شهاب گردان درون دروازه بود. بازی طبق پیش‌بینی‌ها با برتری استقلال و حملات این تیم آغاز شد. آبی‌پوشان مالکیت توپ را در اختیار داشتند و از چپ و راست حملات خود را روی دروازه فولاد شکل می‌دادند اما تا پایان نیمه اول جز یکی دو موقعیت نصفه‌ونیمه چیز خاصی عاید تیم میزبان نشد. نیمه دوم را استقلال با یک تغییر آغاز کرد و سامان تورانیان جانشین میلاد فخرالدینی شد. اما روند خلق موقعیت گل در تیم آبی‌پوش همچنان مانند نیمه اول و مانند تمام بازی‌های این فصل بود و شاگردان نکونام یک بار دیگر روی ضربه کرنر و با ضربه سر ایمان سلیمی به گل رسیدند. همین گل برای بازگشت دوباره آبی‌ها به صدر جدول کافی بود و آنها در دقایق باقیمانده به حفاظت از همین یک گل پرداختند. فولاد هم با ۴تعویض در جلوی زمین سعی داشت بازی را هجومی‌تر دنبال کند اما خط حمله این تیم اساسا فاقد آن زهر و خلاقیت لازم برای باز کردن دروازه استقلال بود.

سوپرگل فریبرز، نامزد پوشکاش


ذوب‌آهن اصفهان بعد از شکست هفته گذشته مقابل استقلال که در دقایق پایانی و به شکلی دراماتیک اتفاق افتاده بود، این بار در زمین خود به مصاف پیکان رفتند تا شاید بتوانند سومین برد خانگی را در طول این فصل جشن بگیرند. این احتمال با گلی که فریبرز گرامی قبل از پایان نیمه اول به تور دروازه پیکان‌ها دوخت محتمل‌تر شد. یک سوپرگل که مدافع ذوبی‌ها به زیبایی از دایره وسط زمین وارد دروازه محمد ناصری کرد. فریبرز گرامی در دایره میانی صاحب توپ شد و با شوتی سرکش از همان فاصله دروازه‌بان پیکان را که کمی جلو آمده بود غافلگیر و تسلیم کرد. به این ترتیب رضا عنایتی و محمد ربیعی نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر به رختکن رفتند. در نیمه دوم باز هم برتری از آن ذوبی‌ها بود. این تیم یک پنالتی به دست آورد که توسط محسن آذرباد از دست رفت و یک موقعیت عالی را هم محید علیاری ازدست داد تا نهایتا مسابقه با همان یک گل به پایان برسد و پیکان در منطقه خطر قرار بگیرد.

استقلال خوزستان فرو ریخت

نساجی در زمین استقلال خوزستان حتی اجازه نداد بازی درست و حسابی آغاز شود و در همان دقیقه۲ پیش از گرم شدن دو تیم روی ارسال یک ضربه ایستگاهی دروازه میزبان را باز کرد. در بازی ۶امتیازی دو تیم انتهای جدول، شاگردان ساکت الهامی که هفته گذشته را با شکستی خانگی مقابل پرسپولیس سپری کرده بودند این بار در زمین رقیب جنوبی با گل وحید محمدزاده در دقیقه۲ بازی را محکم و امیدوارکننده آغاز کردند. حسن پورحمیدی که روی این گل واکنش خوب و کاملی نداشت ۲۰دقیقه بعد اشتباه بزرگ‌تری متحمل شد و به تنهایی باعث و بانی رقم خوردن گل دوم لقب گرفت. حرکت محمدرضا آزادی و ضربه او از فاصله دور و زاویه بسته با اشتباه پورحمیدی وارد دروازه تیم میزبان شد. بعد از این گل کادر فنی استقلال پورحمیدی را تعویض کرد اما تیره‌روزی‌های تیم میزبان همچنان ادامه داشت. با یک پنالتی-اخراج در دقیقه۴۰ هم اندونگ از زمین خارج شد و هم آزادی دومین گل خودش و سومین گل تیمش را وارد دروازه استقلال ۱۰نفره کرد. استقلال با تغییر دروازه‌بان و ۴تعویض دیگر، کمی به خودش آمد و روند بازی را تغییر داد اما این برای برگرداندن نتیجه کافی نبود و با نتیجه یک بر یک در نیمه دوم، بازی در مجموع ۴ بر یک به سود نساجی تمام شد.

کد خبر 851757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha