وزیر امور خارجه گفت: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با همسایگان هم اینک به بیش از ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بخش بین‌الملل سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ارتباط با همسایگان و مناسبات دو جانبه، مرکز سیاست خارجی دولت آقای رئیسی است و خرسندیم که حجم مبادلات تجاری ما با همسایگان به بیش از ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: روابط قوی و نیرومندی را با همه همسایگان شمالی، غربی، شرقی و جنوبی داریم. سیاست همسایگی به ما کمک کرده تا بتوانیم در توسعه اقتصاد، علم، فناوری، ‌همکاری‌های علمی، فرهنگی و گردشگری و دانشگاهی گام‌های مهمی برداریم.

امیرعبداللهیان گفت: همچنین در حوزه صنعت و معدن با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در ایران وجود دارد، ما از همکاری قوی با کشورهای همسایه برخورداریم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در بین همسایگان، حوزه تمدنی و حوزه زبان فارسی را هم در بخش شبه قاره، در افغانستان، تاجیکستان و پاکستان داریم و در این حوزه ها هم با نگاه به مباحث تمدنی و زبان فارسی اقدام های خیلی موثری انجام شده و سفر اخیر رئیس جمهوری به پاکستان در این چارچوب و این نگاه هم دیده شده است.

کد خبر 852507
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    خابوندن پولها داخل بانک ها خارجی بد نیست که خیلیم خوبه.