ماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: جوانان باید به موقع ازدواج کنند و به فرزند آوری به عنوان یک تکلیف الهی و وظیفه دینی نیز توجه کنند.

عبدالکریم عابدینی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: دشمنان و صیهونیست ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها در طول سالیان دراز کاری کردند که خانه های مردم ما که زمانی تا هشت فرزند داشتند به خانه هایی تبدیل شود که دارای فقط یک بچه باشد و این خسارتی است که دشمنان قسم خورده اسلام به مرور زمان به ما وارد کردند.

وی ادامه داد: فردا اگر این آمار و ارقام جمعیت آوری تغییری نکند، همه مسوولیت خانواده بر دوش یک فرزند خواهد بود و دیگر نمی توان کارمند، کشاروز و پزشک داشته باشیم، اما فرزندان متعدد در خانواده به عنوان یک برکت برای جامعه محسوب می شوند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: دولت سیزدهم خوشبختانه گام های تشویقی و موثری را برای جوانی جمعیت برداشته و امیدواریم این تشویق ها هر چه بیشتر عملی تر شوند و جوانان برای فرزندآوری شوق بیشتری پیدا کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه سقط جنین معصیت و حرام است، یعنی بنده خدا از بین می رود و نابودی و بیچارگی به دنبالش می آید، تصریح کرد: خداوند انتقام این اطفال معصوم را از همه کسانی که در این قتل شریک هستند را می گیرد چرا که خداوند رزق زندگی را می دهد و نباید به خاطر فقر و معیشت، این ظلم خطرناک صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سوم خردادماه، اظهار کرد: بزرگداشت فتح خرمشهر در سوم خرداد ماه را پیش رو داریم که روز مقاومت، ایثار و پیروزی است چرا که خرمشهر با قدرت خدایی آزاد شد.

آیت الله عابدینی ادامه داد: آمریکا و پیروانش بعد از شکست از ایران، عراق، سوریه، افغانستان، غزه، یمن و آفریقا باید از کاخ سفید و در بیقوله های خالی زندگی کنند چرا که سیاهی، ذلت و شکست نصیب آنها شده است.

وی ادامه داد: عضو جدید مقاومت اسلامی در بحرین جماعتی به نام سرایا الاشتر، صیهونیست ها را با موشک مورد هدف خود قرار دادند که مقدم آنها را گرامی می داریم و می دانیم که امت اسلام در مقابل دولت های خیانتکار و سازش طلب خواهند ایستاد و شاهد پیشرفت کیفی و کمی مقاومت اسلامی خواهند بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: بزرگداشت فیلسوف، حکیم و عارف مولاصدرای شیرازی را پیش رو داریم که بخشی از عمر، جوانی و علم خود را در شهر قزوین به دست آورد و حدود ۴۰۰ سال پیش از استاد بزرگ خود، شیخ بهایی معنویت را آموخت و همینطور شهادت شهید محمد بروجردی که سردار برجسته کردستان و خاموش کننده فتنه کردستان بود را گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: ستاد نماز جمعه قزوین به برکت حضور مردم در جشنواره فرهنگی - هنری ستادهای نمازهای جمعه کشور به عنوان برجسته ترین عضو ستادها برگزیده شد که این امر مهم را تبریک عرض می کنیم.

کد خبر 852630
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha