کریستیانو رونالدو شاید در انتهای دوران حرفه‌ای زندگی‌اش به‌عنوان فوتبالیست باشد، اما این دلیل نمی‌شود که درآمد سالانه‌اش از ورزش، کم شده باشد؛ در واقع کاملا برعکس است و او بیشتر از هر ورزشکار دیگری در سال ۲۰۲۱ دستمزد گرفته است.

رونالدو/ مسی

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس فهرستی که مجله فوربس همین آخر هفته منتشر کرده، رونالدو در ۱۲‌ماه گذشته، ۲۶۰میلیون دلار درآمد داشته که ۲۰۰ میلیون آن از باشگاه النصر عربستان بوده و ۶۰ میلیون دیگر، درآمدهای خارج از زمین بوده‌ است.
این چهارمین بار است که رونالدو در صدر این فهرست قرار می‌گیرد. معمولا نام او در هر مقایسه و رقابتی با لیونل مسی، ستاره آرژانتینی همراه است، اما این بار بین او و رونالدو، جان رام، گلف باز قرار دارد. درآمد سالانه او ۲۱۸میلیون دلار بوده است. مسی با درآمد ۱۳۵میلیون دلار، در رده سوم قرار دارد. فوربس در گزارش خود آورده که بیش از نیمی از درآمد مسی، مربوط به فعالیت‌های خارج از زمین بوده است.
در ۲ رده بعدی، ستاره‌های لیگ بسکتبال آمریکا – ان بی‌ای- قرار دارند؛ لبران جیمز (۱۲۸.۲میلیون دلار) و یانیس آنتتکومپو (۱۱۱میلیون دلار).
این نخستین بار است که هر ۱۰نفر این لیست، درآمدی بالای ۱۰۰میلیون دلار دارند. همچون ۴سال گذشته، همچنان هیچ زنی به ۵۰رده بالای این فهرست وارد نشده است. پیش از آن، تنیسورهایی مثل سرنا ویلیامز، ماریا شاراپوا، لی نا و نائومی اوزاکا در ۵۰رده اول قرار داشتند.

فوربس این گزارش را بعد از مذاکره و مصاحبه با منابع مخفی‌ای که درون صنعت ورزش دارد، بررسی گزارش‌های جدید و رسمی و همینطور بررسی اسناد منتشر می‌کند.


۱- کریستیانو رونالدو / فوتبال / ۲۶۰میلیون دلار
۲- جان رام / گلف / ۲۱۸میلیون دلار
۳- لیونل مسی / فوتبال / ۱۳۵میلیون دلار
۴- لبران جیمز / بسکتبال / ۱۲۸.۲میلیون دلار
۵- یانیس آنتتکومپو / بسکتبال / ۱۱۱میلیون دلار
۶- کیلیان امباپه / فوتبال / ۱۱۰میلیون دلار
۷- نیمار / فوتبال / ۱۰۸میلیون دلار
۸- کریم بنزما / فوتبال / ۱۰۶میلیون دلار
۹- استفن کری / بسکتبال / ۱۰۲میلیون دلار
۱۰ - لامار جکسون / فوتبال آمریکایی / ۱۰۰.۵ میلیون دلار

رونالدو، باز هم بالاتر از مسی ؛ جزئیات درآمد تاریخی ستاره پرتغالی در عربستان 

کد خبر 852664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha