تکلیف ملی‌پوشان اوزان ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم برای حضور در المپیک پاریس مشخص شد.

گرایی

همشهری آنلاین| حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بالاخره به حواشی پیرامون تیم اعزامی به المپیک پاریس پایان داد و نحوه انتخاب ملی‌شان برای ۲ وزن ۷۷ و ۶۷ را اعلام کرد. این ۲ وزن سال‌ها در قرق برادران گرایی بود که حالا هر دو برای به دست آوردن دوبنده تیم‌ملی در بازی‌های المپیک باید راهی تورنمنت مجارستان شوند.

محمدعلی گرایی که به دلیل پرتاب بطری به وسط تشک در جریان رقابت‌های جهانی۲۰۲۳ از شرکت در مسابقات محروم بود، با پرداخت جریمه حدود ۵۰۰ میلیونی که به نظر آن را هم فدراسیون پرداخت کرد ادامه محرومیتش بخشیده شد و به کورس رقابت برای حضور در المپیک برگشت. گرایی ملی‌پوش ایران در المپیک ۲۰۲۰ و مسابقات جهانی ۲۰۲۱، ۲۰۲۲و۲۰۲۳ در وزن ۷۷ کیلوگرم بود که تنها دستاوردش یک مدال برنز در جهانی ۲۰۲۱ نروژ بود. با توجه به این عملکرد، ابتدا اعلام شد محمدعلی تنها برای ملی‌پوش شدن در وزن غیر المپیکی ۸۲کیلوگرم شانس دارد ولی کادر فنی در نهایت یک راه برای ملی‌پوش شدن گرایی در ۷۷کیلوگرم پیش پایش گذاشت. قرار است او به همراه محمدرضا مختاری راهی تورنمت مجارستان شود و در هرکدام که مدال طلا کسب کردند با امین کاویانی نژاد مسابقه انتخابی داشته باشند. کاویانی نژاد سهمیه المپیک را در وزن ۷۷کیلوگرم برای ایران کسب کرده است.

شرایط در ۶۷گیلوگرم هم پیچیده شده محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای وزن ۶۷کیلوگرم در المپیک توکیو و جهانی ۲۰۲۱ یک حریف ۲۰ساله به اسم سعید اسماعیلی دارد که کادر فنی به هر مسابقه‌ای که او را اعزام کرده با مدال طلا برگشته است. بسیاری از کارشناسان اسماعیلی را با حمید سوریان مقایسه کرده‌اند و با عملکردی که او در این مدت از خود به نمایش گذاشته به نظر بی‌راه هم نبوده. قرار است گرایی و اسماعیلی به تورنمنت مجارستان حاضر شوند و شرایط ملی‌پوش شدن این وزن برای المپیک به شرح زیر است:

١. هر کشتی گیری که مدال طلا کسب کند، ملی پوش این وزن خواهد بود.

٢. در صورتی که گرایی مدال نقره و اسماعیلی مدال برنز بگیرند، طبق چرخه انتخابی تیم ملی، گرایی ملی پوش این وزن خواهد شد درحالت عکس، برنده یک رقابت رو در رو، ملی پوش را تعیین می کند.

۳. در صورتی که هر دو کشتی گیر مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند.

۴. در صورتی که اسماعیلی موفق به پیروزی بر گرایی شود و به مدال نقره برسد و گرایی نیز صاحب مدال برنز شود، پس از ۳۰ دقیقه یک کشتی بین این دو برگزار و نفر برنده ملی پوش این وزن خواهد شد.

۵. در صورتی که اسماعیلی مدال کسب نماید و گرایی مدال نگیرد، اسماعیلی ملی پوش این وزن خواهد شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم هم از ابتدا عنوان شده بود که از رقابت بین مهدی محسن نژاد و امیررضا ده بزرگی ملی‌پوش این وزن مشخص خواهد شد.

کد خبر 852970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha