یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
۲ نفر

ایلان ماسک، مدیرعامل استارت‌آپ فضایی اسپیس ایکس امروز (یکشنبه) پیش از راه اندازی سرویس اینترنتی استارلینک این شرکت وارد جزیره بالی در اندونزی شد. دولت اندونزی امیدوار است نفوذ اینترنت و خدمات بهداشتی را در نقاط دورافتاده مجمع الجزایر گسترده افزایش دهد.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، لوهوت بینسار پانجایتان، وزیر سرمایه‌گذاری ارشد، صبح یکشنبه از ورود ماسک با جت خصوصی به فرودگاه بالی استقبال کرد و گفت که این دو در مورد چندین همکاری مهم از جمله افتتاح استارلینک گفت‌وگو خواهند کرد.

او گفت که دسترسی برابر به اینترنت در بزرگ‌ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی که در آن بیش از ۲۷۰ میلیون نفر در سه منطقه زمانی زندگی می‌کنند، به مردم مناطق دورافتاده این امکان را می‌دهد تا از اینترنت سریع مشابه مناطق شهری برخوردار شوند.

پانجایتان گفت که ماسک، رئیس اسپیس ایکس و تسلا، استارلینک را با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، بعدازظهر یکشنبه در مرکز بهداشت اجتماعی در دنپاسار، پایتخت بالی افتتاح می کند.

بودی آری ستیادی، وزیر ارتباطات اندونزی هفته گذشته به رویترز گفته بود: واحد ماهواره ای اسپیس ایکس ماسک قبلا مجوز فعالیت در بزرگ‌ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی را دریافت کرده است.

او در مصاحبه ای گفت که استارلینک مجوز فعالیت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای مصرف کنندگان خرده فروشی را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید:

اندونزی سومین کشور در جنوب شرقی آسیا است که استارلینک در آن فعالیت خواهد کرد. مالزی سال گذشته مجوزی را برای ارائه خدمات اینترنتی به این شرکت صادر کرد و یک شرکت فیلیپینی در سال ۲۰۲۲ قراردادی را با اسپیس ایکس امضا کرد.

کد خبر 853155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha