به گفته یک نماینده مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه(31 اردیبهشت) اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از عزیزان در مجلس بازدیدی از مشهد و فریمان خواهند داشت.

سيل

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز بر تسریع رسیدگی به مجروحان سیل مشهد و پیگیری کمیسیون عمران درباره عوامل این سیل تاکید کرد. حالا به گفته نماینده مردم فریمان و سرخس اعلام کرد که روز دوشنبه (31 اردیبهشت) اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از عزیزان در مجلس بازدیدی از مشهد و فریمان خواهند داشت.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی به همشهری آنلاین گفت:‌ در مشهد در برخی از میادین و معابر زهکشی مورد نیاز صورت نگرفته است که همین موضوع در هنگام بارندگی مخاطراتی را برای مردم به همراه دارد. در واقع چنین پیش بینی هایی در مواقع بحران صورت نگرفته یا پیش بینی ها متناسب با شرایط خاص نبوده است.

او تاکید کرد:‌ با وجود اینکه وقوع سیل قابل پیش بینی بوده و هشدارهای لازم صادر شده بود، اما مدیریت میدانی لازم انجام نشد. مدیریتی که باید از قبل صورت می گرفت. به همین دلیل ما در مجلس شورای اسلامی پیگیر علل وقوع خسارت های سیل در خراسان رضوی هستیم و اینکه در حال حاضر بحث بازسازی برخی از پل ها و راه ها مطرح است.

نماینده فریمان و سرخس ادامه داد: یکسری عوامل برای پیش بینی وجود دارد. همچنین در سال های اخیر باید از مسیل‌ ها و کانال ها رسوب برداری صورت می گرفت. بعضی از بندهای خاکی در برخی از نقاط نصب شده و متاسفانه برداشته نشده و بندهای خاکی سبب تشدید خسارت شده است.

او با بیان اینکه در بستر برخی رودخانه ها و مسیل ها خانه سازی و ویلا سازی شده که توسط بنیاد مسکن نه تنها تخریب نشده، بلکه انشعابات آب، برق و گاز ارائه شده است نیز گفت: حریم رودخانه ها در خیلی از جاها رعایت نشده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که میزان خسارت خیلی زیاد است. در بین سیلاب اول و دوم در خراسان رضوی برخی به دنبال این بودند که میران خسارات فاجعه بارتر نباشد. با وجود اینکه وقوع سیل قابل پیش بینی بود و هشدارهای لازم صادر شده بود، اما مدیریت میدانی لازم انجام نشد. مدیریتی که باید از قبل صورت می گرفت.

کد خبر 853254
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha