دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

اهل فضای مجازی به‌خصوص اینستاگرام که باشید، حتما دیده‌اید کسانی که با یک پست یا چند استوری افراد را ترغیب می‌کنند تا آموزش‌هایشان را برای ثروتمند شدن دنبال کنند و معمولا هم با جمله‌هایی مثل «در خانه بمانید و به درآمد ۱۵ میلیونی ماهانه برسید» افراد را به صفحات مجازی‌شان می‌کشانند.

فیشینگ

به گزارش همشهری آنلاین، بعد هم که تورشان را پهن کردند و آدم‌ها گرفتار شدند، لینک‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهند و درخواست می‌کنند که با مراجعه به آن، درآمد روزانه خود را به چندین میلیون تومان برسانند. تبلیغاتی که در نگاه اول جذاب به‌نظر می‌رسد اما اگر در ساده‌ترین حالت، دارندگان رویای یک شبه پولدار شدن را به صفحات جعلی و فیشینگ و... هدایت نکند، به‌احتمال زیاد آنان را در دام مجرمانی می‌اندازد که با دادن وعده‌های دروغین، افراد را به اجاره دادن کارت‌ها یا هویت‌های بانکی‌شان هدایت می‌کند.

این افراد ادعا می‌کنند که یک کسب‌وکار قانونی دارند و برای صادرات یا فرارهای مالیاتی، نیازمند حساب‌های بانکی متعدد هستند و بخشی از درآمد خود را نیز به صاحب حساب پرداخت خواهند کرد و درنهایت در گفت‌وگو با کاربران، آنان را به اجاره کارت یا حساب بانکی، مدارک هویتی و... تشویق می‌کنند.

اینجاست که آدم‌هایی که رویای یک شبه پولدار شدن را در سر می‌پرورانند، به راحتی گول خورده و کارت بانکی یا حساب بانکی خود را اجاره می‌دهند. اتفاقا ممکن است این افراد در روزهای اول درآمد خوبی هم بابت اجاره حسابی که تا همین چند وقت پیش گردش مالی چندانی نداشت، کسب کنند، اما خیلی زود متوجه می‌شوند ناخواسته مرتکب جرمی شده‌اند که باید تحت پیگردهای قضایی ازجمله رد مال، حبس و... قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

با اینکه پلیس فتا بارها و بارها درباره این مدل کلاهبرداری‌ها هشدار داده، اما باز هم هستند افرادی که برای پول بیشتر به راحتی فریب می‌خورند و بعد گرفتار می‌شوند. پلیس اعلام کرده که اجاره، واگذاری و فروش حساب بانکی، کارت بانکی و حتی اینترنت‌بانک جرم است؛ به این معنا که اگر کشف جرمی صورت گیرد؛ نخستین کسی که مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و باید پاسخگو باشد؛ صاحب حساب است.

درواقع شما شریک جرم محسوب می‌شوید و باید به پلیس پاسخگو باشید و مجازات خواهید شد. حتی اگر این کار را تکرار کنید، قانون می‌تواند شما را از داشتن حساب بانکی به‌مدت زمان طولانی محروم کند، بنابراین بهتر است برای پول‌های باد آورده وسوسه نشوید تا توی دردسر نیفتید.

کد خبر 853291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha