بیش از یک سوم از نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس از گروه‌های حامی اسرائیل پول گرفته‌اند.

انگليس

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: سیاستمداران محافظه‌کار انگلیس بیش از 430هزار پوند از گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی دریافت کرده و از هفتم اکتبر سال 2023 که حملات صهیونیست ها به نوار غزه آغاز شده ۱۸۷ بار به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.

تارنمای دیسکلسیفاید یو کی در مطلبی اختصاصی از لابی گسترده اسرائیل در انگلیس خبر داده است.

در این گزارش آمده که حداقل ۱۲۶ نفر از ۳۴۴ نماینده محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حمایت‌های مالی از گروه‌های حامی اسرائیل دریافت کرده‌اند.

این افشاگری در حالی اتفاق می‌افتد که ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس که درخواست برگزاری انتخابات عمومی داده از ابتدای حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه فعالانه از نسل‌کشی فلسطینیان حمایت کرده است.

در گزارش دیسکلسیفاید یو کی با اشاره به اینکه برخی از سفرهایی که نمایندگان انگلیسی به خرج لابی اسرائیل انجام داده‌اند شامل بازدید از سرزمین‌های اشغالی فلسطین بوده، آمده است که 13سیاستمدار محافظه‌کار بیش از 50هزار پوند برای سفر به سرزمین‌های اشغالی از جمله نشان دادن همبستگی خود با تل‌آویو در جنگ غزه دریافت کرده‌اند.

تشدید فعالیت لابی صهیونیسم پس از 7اکتبر

گروه محافظه‌کار «دوستان اسرائیل» (CFI) از حامیان رژیم صهیونیستی است که در سال 1974 توسط مایکل فیدلر سیاستمدار محافظه‌کار تأسیس شده است. این سازمان ارتباطات طولانی مدت با رژیم اشغالگر دارد. گفته شده، حدود 80 درصد از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان انگلیس به نوعی عضو این گروه بوده یا با آن در ارتباط هستند.

اطلاعاتی که به دست تارنمای دیسکلسیفاید یو کی رسیده، حاکی از آن است که 118 نماینده انگلیسی عضو این گروه 160 سفر به سرزمین‌های اشغالی انجام داده‌اند که هزینه آن توسط گروه محافظه‌کار «دوستان اسرائیل» تامین شده است. الیور داودن معاون نخست‌وزیر، جیمز کلورلی وزیر کشور، الکس چاک وزیر دادگستری از جمله نمایندگانی هستند که قبل از انتصاب در کابینه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.
به‌گزارش تارنمای دیسکلسیفاید یو کی، فعالیت‌های حامیان رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر 2023 به‌طور چشمگیری تشدید شده است.

البته لابی‌های صهیونیستی تنها عاملی نیست که باعث شده تا لندن از جنایت‌های رژیم اشغالگر در غزه تمام قد دفاع کند. دولت آمریکا هم قویا از تل‌آویو حمایت می کند، بر سیاست خارجی انگلیس تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.

کد خبر 854675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha