با وجود این هیچ مقام وزارت مذکور ظاهرا حاضر نیست بهطور علنی به قطع بودن این سرویسها اعتراف کند چرا که احتمال میرود نهادها و اشخاص و شرکتهای متضرر از این وضعیت به استناد آن بتوانند متکی به مقررات اتحادیه بینالمللی مخابرات ITU از وزارت ارتباطات درخواست خسارت و غرامت نمایند.
به همین جهت اگر به اظهارات مقامات این وزارتخانه و شرکت مخابرات دقت کنید متوجه میشوید که همگی با شوخی و مزاح از کنار این قضیه عبور کرده و با اعلام مواضعی همچون بیاطلاعی از قطع بودن سرویسهای مذکور یا برطرف شدن اختلالات در روزهای آینده از کنار ماجرا عبور میکنند.
نادیده گرفتن حقوق دهها میلیون کاربر تلفن همراه و ندادن سرویسهای لازم به آنها در واقع تضییع منافع آنها به شمار میرود. البته قابل پیشبینی است که چند ماه دیگر بعد از برطرف شدن این مشکلات، مسئولان مربوطه از اساس منکر قطعی سرویسهای مذکور شوند.
الحمدالله طبق اعلام رسمی مقامات شرکت مخابرات، این شرکت از اختلالات مذکور نه تنها متضرر نشده بلکه سود هم برده است چرا که مردم مجبور به استفاده از خطوط تلفن ثابت و همراه به جای این سرویسها شدهاند. در هر صورت فکر کنم اگر وزارت مذکور این خطوط را نیز قطع کرده و مردم را مجبور به استفاده از پست یا چاپار نماید سود بیشتری عایدش خواهد شد.