معاون رئیس جمهور خواستار تک نرخی شدن ارز شده و یک مقام دولتی دیگر خواسته تا سود تسهیلات بانکی نخبگان کم شود حال آنکه رئیس کل اسبق بانک مرکزی می‌گوید: باید جلوی تسهیلات تکلیفی ایستاد؛ اینها بخشی از خبرهای مرتبط با اقتصاد ایران است.

صرافي - دلار

به گزارش همشهری آنلاین، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد می‌گوید: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۲۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌های دولتی صورت گرفته که ۱۲۱ درصد افزایش نسبت به پایان سال ۹۹ است. او همچنین گفت که در این مدت بالغ بر ۹۵ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانکها فروخته شده است.

۹ سد سرریز شد

بر اساس آخرین آمار از وضعیت سدهای مهم کشور، در حال حاضر میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۷ درصد و ۹ سد شامل دز در خوزستان، سد ارس آذربایجان شرقی، سد جگین هرمزگان، سد ایلام، سد خیرآباد درسیستان و بلوچستان، سد آزاد و قشلاق کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر کهگیلویه و بویر احمد سرریز شده است.

نان هم آنلاین شد

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به تشکل‌های صنفی، واحدهای صنفی نانوایی و عموم مردم، برای ساماندهی فروش نان به صورت غیرحضوری (سکوها و فروشگاه‌های اینترنتی، فروش تلفنی و …)، دستورالعمل فروش اینترنتی نان را ابلاغ کرده است.

اینها طلا وارد نکنند

بانک مرکزی در دستوری جدید اعلام کرد که جلوی عرضه طلای وارداتی توسط صادرکنندگان پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی از محل ارز صادراتی گرفته شود و اینها باید ۱۰۰ درصد ارزشان را با نرخ نیمایی بفروشند.

سود بانکی نخبه‌ها را کم کنید

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر دغدغه‌های رئیس‌ جمهور شهید برای تامین مسکن نخبگان، گفت: بنیاد ملی نخبگان به بانک مرکزی پیشنهاد کرده وام مسکن به جای ۲۳ درصد با سود ۱۵ درصدی به نخبگان تعلق بگیرد که البته این مهم تاکنون میسر نشده است.

صادرات پتروشیمی قد کشید

محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک اعلام کرد: صادرات محصولات پتروشیمی که ۴۴ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور را در دو ماهه اول امسال به خود اختصاص داده که از نظر ارزشی ۸ درصد افزایش یافته است.

بازار اجاره آرام می‌گیرد

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از تعیین و ابلاغ سقف اجاره‌بها در نیمه خرداد خبر داد و گفت: تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

ارز تک نرخی شود

داوود منظور، رییس سازمان برنامه با بیان اینکه هر فعال اقتصادی باید میزان و جریان ارزی خود را به بانک مرکزی اعلام کند، گفت: نرخ ارز ترجیحی با رشد ۷ برابری از ۴۲۰۰ به ۲۸۵۰۰ رسید و باید کم کم تک نرخی شود.

رشد تولید گلخانه‌ها

محمد علی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای از ۳.۱ میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۴.۳ میلیون تن در پایان سال دوم دولت رسید.

فشار تسهیلات تکلیفی

طهماسب مظاهری، رئیس کل اسبق بانک مرکزی خطاب به مدیران شبکه بانکی کشور گفت: رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان نظام بانکی باید در مقابل تکلیف بیش از حد تسهیلات به نظام بانکی ایستادگی کنند.

کد خبر 855438
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha