چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

گروه ورزشی: فدراسیون کشتی، مدیری دیگر به خود خواهد دید، چه آنکه ورود بدون دعوت محمدرضا یزدانی‌خرم به دایره نامزدهای ریاست سازمان ورزش در دولت دهم، خیلی به مذاق مدیران ساختمان سفید ورزش خوش نیامده است.

 محمدرضا یزدانی‌خرم اوایل هفته در گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود اعلام کرده که به زودی به عنوان رئیس سازمان ورزش از سوی رئیس‌جمهور معرفی خواهد شد. او به رسانه‌ها گفته است: «آقای احمدی‌نژاد اعلام کردند که برای تغییر کابینه در حال مطالعه هستند. من هم یکی از گزینه‌هایی هستم که برای ریاست سازمان تربیت‌بدنی مدنظرم.» رئیس فدراسیون کشتی در مورد دلیل انتخاب خود می‌گوید:

«به هرحال در دوره قبل هم من به عنوان گزینه مطرح بودم اما چون هیچ وقت فعالیت سیاسی نکرده‌ام، دقیقه آخر حذف شدم. من هیچ وقت برای پست گرفتن تلاش نکرده‌ام، نزدیک به 20 سال است رئیس فدراسیون هستم و با آقایانی مثل کرباسیان، ناطق نوری و  مشحون برای ورزش ایران زحمت می‌کشیم.

به هرحال بودجه این کشور برای امثال من هزینه شده و باید این مسئله را به نوعی جبران کنیم. در کمیته ملی المپیک هم فعالیت کرده‌ام. با این همه در تمام سال‌های گذشته از افراد غیرمتخصص در ورزش استفاده شده است. حالا که چنین پیشنهادی وجود دارد من هم احساس وظیفه می‌کنم که بپذیرم تا بعدا نگویند کسی نبود.»

یزدانی‌خرم با اشاره به  شناخت رئیس‌جمهور از خود می‌افزاید: «قبل از این در شهرداری هم فعالیت‌هایی با ایشان داشتم. اما تاکید می‌کنم که به هیچ وجه آدم سیاسی نیستم و با همه طیف‌های سیاسی هم از نزدیک آشنایی دارم.» یزدانی‌خرم همچنین وعده می‌دهد که اگر رئیس سازمان ورزش شود تغییرات وسیعی در سازمان می‌دهد: «اگر انتخاب شوم قطعا تغییرات وسیعی در سازمان می دهم و حتما از همه افراد در تخصص‌های خودشان استفاده می‌کنم. البته این موضع به هیچ‌وجه سیاسی نیست.»

محمدرضا یزدانی‌خرم در میان مدیریت صنعتی و ورزشی در رفت و آمد است. گاهی او را مدیر صنعتی موفقی می‌دانند که در میانه دهه 60 شمسی بر یکی از بزرگترین کارخانه‌های اتومبیل‌سازی کشور مدیریت کرده یا او را مدیر ورزشی موفقی می‌دانند که در 17 سال حضور در فدراسیون والیبال آن را به چنان رشدی رساند که در تاریخ ورزش کشور بی‌سابقه بوده است.

یزدانی‌خرم اما خود را یک مدیر به تمام معنا می‌نامد. او زمانی که حکم سرپرستی کشتی را دریافت کرد و مورد مخالفت اکثریت جامعه کشتی قرار گرفت در پاسخ به انتقادها گفته بود: ‌«اگر دیگران هم قهرمان ورزشی هستند، من هم قهرمان مدیریت ورزشی هستم. اگر آنها مدال گرفته‌اند، من هم اولین فردی بودم که مدال مدیریت ورزشی گرفتم. فکر می‌کنم این یک رویداد مهم است، هم برای من و هم برای کشتی.

به هرحال اهالی کشتی در این 8-7 ماه، نوع مدیریت من را دیده‌اند و می‌توانند ارزیابی درستی از شرایط امروز کشتی داشته باشند. فکر می‌کنم این برای اولین‌بار است که در کشتی انتخاباتی برگزار می‌شود که در آن با چشم باز رای می‌دهند.»

محمدرضا یزدانی‌خرم که به گفته منتقدانش در آن زمان مورد حمایت سازمان ورزش بود،  تاکید می‌کند: «دور قبل آقایان در سازمان هنگام انتخابات والیبال مخالف من بودند، حتی می‌خواستند آرا را سازماندهی کنند اما اینطور نشد. اعضای مجمع می‌دانستند که چه فردی در این سال‌ها کار کرده است. این انتخابات به دور از روابط و حاشیه‌های رایج انجام می‌شود.»

این درحالی است که ناکامی تیم های کشتی در المپیک پکن تا مدت ها سوژه اصلی رسانه ها بود و بارها نمایندگان مجلس هم نسبت به آن واکنش نشان دادند.

جانشین یزدانی‌خرم

ناکامی تاریخی کشتی ایران در المپیک پکن تمام ناکامی کاروان ورزش ایران در المپیک بود. در فضای احساسی که پس از المپیک به وجود آمده بود بسیاری از اهالی کشتی خواهان برکناری یزدانی‌خرم بودند اما رئیس سازمان ورزش هرگونه برکناری و جابه‌جایی مدیران را منوط به گزارش‌های کمیته‌های تحقیق و بررسی نتایج المپیک دانست.

اما یک اتفاق دیگر رقم خورد؛ در جام جهانی تهران و زمانی که تیم ملی کشتی ایران در فینال در یک قدمی کسب عنوان طلا بود،  در مسابقه  وزن 120 کیلوگرم و با حضور  رئیس‌جمهور در  سالن، فردین معصومی نتیجه را به حریف واگذار کرد تا رویای قهرمانی در تهران به واقعیت نپیوندد. این موضوع هم باعث نشد تا علی‌آبادی، محمدرضا یزدانی‌خرم را برکنار کند.

اما پس از اعلام آمادگی یزدانی‌خرم برای حضور در سازمان، مدیرکل سابق تربیت بدنی استان مازندران می‌گوید که  به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی ریاست بر فدراسیون کشتی، مذاکراتی با سازمان تربیت بدنی داشته است. بهروز منتقمی با تایید این خبر می‌گوید: «مذاکراتی در این زمینه با من صورت گرفته است و در حال بررسی موضوع و ارائه برنامه‌ها هستم. البته حضورم در فدراسیون کشتی بعد از اجازه گرفتن از تمام پهلوانان و پیشکسوتان این ورزش خواهد بود و اگر مثمر ثمر باشم، قدم جلو می‌گذارم.»

کد خبر 85550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز