سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داد احتمال رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه در برخی مناطق هرمزگان وجود دارد.

آب و هوا زاهدان

به گزارش همشهری آنلاین، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در سطح استان اظهار داشت: مطابق فعالیت این سامانه، شاهد افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط خواهیم بود.

وی افزود: اوج این سامانه از ظهر پنج شنبه ۱۰ خرداد تا بعد از ظهر یک شنبه ۱۳ خرداد خواهد بود که شاهد افزایش دما و گرم شدن مناطقی از استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:این افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در شهرستانهای بستک، پارسیان، رودان، میناب و برخی نقاط مرکزی و شمالی استان رخ می‌دهد و برخی مناطق دیگر از جمله بندرعباس، بندر لنگه، خمیر، حاجی آباد، بشاگرد، سیریک، جاسک، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، قشم، تنب بزرگ و هشت بندی قابل لمس خواهد بود.

حسن‌زاده گفت: بر این اثر این سامانه احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال ایجاد تنش دمایی در گلخانه ها، مرغداریها و دامداری‌ها و احتمال افزایش ظرفیت آتش سوزی در باغات و مراتع وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و از ترددهای غیر ضرور از حوالی ظهر تا اوایل غروب اجتناب شود، صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، پاکسازی باغات از علف‌های خشک و اتخاذ سایر تمهیدات پیشگیرانه نیز از دیگر توصیه‌های است که هم‌استانی‌ها باید رعایت کنند.

کد خبر 855720
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha