مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
۱ نفر

ساخت  لوکیشن‌های  متفاوت  سریال   «سلمان  فارسی»  در  روستاهای  شاهرود  همچنان  ادامه  دارد.

سلمان فارسی

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از این لوکیشنی برای بخش کودکی سلمان فارسی در سریال انجام شده‌بود و در حال حاضر ساخت لوکیشن بخش پدر سلمان فارسی در دست اجراست؛ اتفاقی که از نگاه مسئولان بر ظرفیت گردشگری شاهرود می‌افزاید.
رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود به همشهری می‌گوید: «بخش‌های مختلفی از سریال در روستاهای شاهرود فیلمبرداری شده‌است که بعد از پایان فیلمبرداری برای بازدید گردشگران باقی می‌ماند و به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری شاهرود مورد استفاده قرار می‌گیرد.»
مرتضی نظری می‌افزاید: «با افزایش ظرفیت گردشگری در روستاها امکان ارائه تسهیلات بومگردی و اقامتگاه‌ها نیز فراهم می‌شود.»

بیشتر بخوانید:
ویدئوی جالب از پشت صحنه سریال سلمان فارسی ؛ دکور عظیم این سریال را ببینید

نظری درباره مراحل مختلف فیلمبرداری سریال سلمان فارسی ادامه می‌دهد: «ساخت لوکیشن در یکی از باغات روستای امیریه شاهرود در دست انجام است. این لوکیشن مربوط به بخش‌های از زندگی بوذخشان پدر سلمان فارسی است. لوکیشن تکمیل نشده و فعلا فقط گودبرداری شده‌است.»
روستای امیریه شاهرود در ۱۰ کیلومتری شمال شاهرود در جاده مجن و در دهستان خرقان قرار گرفته و با روستای امیریه دامغان هم‌نام است.
نظری درباره استقبال اهالی روستاهای شاهرود از استقرار گروه فیلمبرداری سریال سلمان فارسی می‌گوید: «بخشی از سریال در شهر مجن در شهرستان شاهرود فیلمبرداری شد. یکی از شب‌ها همه اهالی به دعوت داود میرباقری، کارگردان سریال، مهمان تماشای فیلمبرداری و گپ و گفت با بازیگران سریال شدند. سکانس نمادینی هم از اهالی گرفته و یک شب به یاد ماندنی رقم زده شد.»
روستای خیج شاهرود نیز یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری سریال سلمان فارسی بود. عملیات ساخت دکورهای جدید دوران کودکی سلمان فارسی مربوط به فصل ایران باستان در سریال در اطراف شاهرود نیز به اتمام رسیده‌است.
سریال سلمان فارسی در ۳ فصل ایران باستان، بیزانس و حجاز به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد. تاکنون بازیگرانی از جمله فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ و علیرضا مهران به همراه بیش از ۴۰ بازیگر خارجی از یونان، مراکش، تونس و ارمنستان جلوی دوربین این سریال رفته‌اند. سریال ۶۰ قسمتی سلمان فارسی، سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
در این ۴ استان ایران کار هست و کارگر نیست!
این ایل طولانی ترین مسیر کوچ جهان را دارد | موزه ای از داشته های این ایل قدیمی
این نعنا بازاری نیست | مردم این استان خودشان عرق نعنا تولید می کنند

کد خبر 855745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha