مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

در پی وقوع گردبادهای ویرانگر در چندین ایالت آمریکا، ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

گردباد آمریکا

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از الجزیره، روز دوشنبه، گردبادهای سهمگین ایالت‌های تگزاس، اوکلاهاما، آرکانزاس و کنتاکی آمریکا را در هم نوردید. گردباد به حدی قدرتمند بود که درختان را از جای درآورد و خانه‌ها را جابه‌جا کرد. تا جایی که خطوط برق قطع شد و مردم بدون آب و برق و سرپناه در شرایط بدی گرفتار شدند.

در جریان گردبادهای قدرتمندی که مرکز و جنوب آمریکا را درنوردید، دست کم ۲۱ نفر کشته شدند و ویرانی‌های وحشتناکی به بار آمد.

فرمانداران ۴ ایالتی که در مسیر گردبادها قرار داشتند حالت فوق العاده اعلام کردند. این در حالی است که در برخی مناطق مانند کنتاکی چند گردباد پشت سر هم با سرعت ۶۵ کیلومتر، به ۱۰۰ بزرگراه و جاده ایالتی آسیب رساند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گردبادهای قدرتمند حتی وسایل نقلیه را واژگون و خانه‌های زیادی را ویران کرده است.
بر اساس گزارش‌ها، ۸ نفر در آرکانزاس، ۷ نفر در تگزاس، ۴ نفر در کنتاکی و ۲ نفر در اوکلاهاما کشته شدند.

به گفته کلانتر شهرستان کوک در ایالت تگزاس، گردباد در این منطقه خانه ها و یک پمپ بنزین را ویران و وسایل نقلیه را در یک بزرگراه بین ایالتی واژگون کرده است.

فرماندار کنتاکی هم اعلام کرد که بیش از ۱۸۰هزار خانوار با قطعی برق مواجه هستند و ممکن است چند روز طول بکشد تا برق وصل شود.

بر اساس گزارش هواشناسی آمریکا، گردباد و طوفان‌های سهمگین همچنان ادامه دارد و همراه با باد و تگرگ مخرب به سوی شرق آمریکا در حال پیش‌روی است. گفته می‌شود مسیر این گردبادها قسمت وسیعی از شرق آمریکا را در برگرفته و هم اکنون در ایالت‌های زیادی از آلاباما گرفته تا نیویورک هشدار صادر شده است.

کد خبر 855781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha