چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
۲ نفر

فکر کنید وارد یکی از شعبه‌های استارباکس شده‌اید و سفارشتان را یک روبات می‌آورد. این اتفاق به طور واقعی، هر روز در برج ناور ۱۷۸۴، بزرگترین بستر آزمایش روباتیک جهان و همچنین مقر شرکت فناوری کره جنوبی ناور، اتفاق می افتد.

روبات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ،‌ این برج مکانی برای اثبات پیشرفت‌های این شرکت در روباتیک، هوش مصنوعی و خدمات ابری است که نشان‌دهنده تعهد ناور برای تبدیل ایده‌ها به راه‌حل‌های ملموس است. به گفته این شرکت، ناور ۱۷۸۴ نحوه زندگی و کار ما را دوباره طراحی می کند و ادعا می کند که فناوری های پیشرفته آن در ساختمان تعبیه شده است تا محیط کاری بهتری را فراهم کند و ما را یک قدم به آینده نزدیک تر کند.

برج ناور ۱۷۸۴ که در سال ۲۰۲۲ در سئونگنام، کره جنوبی افتتاح شد، مفهوم ساختمان همگرایی فناوری این غول فناوری را نشان می دهد. روبات خدماتی خودران ناور به نام Rookie، به عنوان حامل در استارباکس و سایر خدمات در ساختمان ۳۶ طبقه در حومه جنوبی سئول خدمت می کند.

در یک روز عادی، تقریباً ۱۰۰ روبات سرویس تازه کار در تمام طبقات این برج حرکت می کنند و بسته‌ها، قهوه و جعبه‌های ناهار را تحویل می‌دهند. روکی یک روبات بدون مغز مبتنی بر ابر خودران است، فناوری که توسط ناور برای طیف وسیعی از روبات‌های خدماتی خود ترویج می‌شود. چنین روبات‌هایی بر روی پلتفرمی به نام AI، Robot و Cloud (ARC) کار می‌کنند که یک سیستم هوشمند چند روباتی مبتنی بر ناور کلود و یک شبکه ۵G است.

روکی چرخ دار دارای محفظه‌ای برای نگهداری مواد غذایی، نوشیدنی‌ها یا سایر اقلام است که می‌توان آنها را به محل مورد نظر حمل کرد. روکی با یک آسانسور روباتی اختصاصی که دسترسی به طبقات مختلف را ممکن و سریعتر می کند به همه برج سر می‌زند.

بیشتر بخوانید:

روبات دیگری که در این برج خدمات رسانی می کند آمبیدکس است. یک ربات دو بازویی که دارای مکانیسم‌های مبتکرانه انتقال نیرو است که تعامل ایمن با افراد در استارباکس را تضمین می‌کند. این دستگاه که برای دقت و سرعت طراحی شده است، به لطف ساختار منحصر به فرد کابلی خود می تواند وظایف پر بار را نیز انجام دهد. شگفت‌انگیز است که روبات‌های زیادی در چنین فضای بزرگی بدون وقفه خدمات ارائه می‌دهند.

کد خبر 855811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha