اصلاحات اقتصادی آرژانتین هم برای همسایه ها دردسر ساز شده و منجر شده کشور های همسایه آرژانتین به ویژه شهر های مرزی مجبور شوند کالاهای آرژانتینی را گران تر بخرند این به دلیل آن است که اقتصاد این کشور رو به بهبود است و ارز این کشور در طول ماه های گذشته تقویت شده است.

خاویر میلی

به گزارش همشهری آنلاین، از چند روز پیش بحث‌ها درباره تامین گاز اروپا افزایش یافته است. همچنین خبرهای دیگری نشان می‌دهد حجم تقاضا برای نفت در تابستان در حال افزایش است. اصلاحات اقتصادی آرژانتین هم برای همسایه ها دردسر ساز شده و منجر شده کشور های همسایه آرژانتین به ویژه شهر های مرزی مجبور شوند کالاهای آرژانتینی را گران تر بخرند این به دلیل آن است که اقتصاد این کشور رو به بهبود است و ارز این کشور در طول ماه های گذشته تقویت شده است.

عوارض سیاست‌های اقتصادی آرژانتین بر همسایگان

سیاست‌های پولی و اقدامات ریاضتی که از زمان به قدرت رسیدن خاویر میلی، رئیس‌جمهور آرژانتین به اجرا گذاشته شده‌اند، اقتصاد شهرهای مرزی کشور همسایه این کشور را هم تحت‌تأثیر قرار داده و منجر به کاهش کالاهای ارزان‌قیمت آرژانتین شده است.

بیشتر بخوانید

۵ متهم اصلی سقوط بورس | چرا بورس در حال نزول است؟

امروز چقدر شمش طلا با چه قیمتی فروش رفت؟

تامین گاز اروپا

تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای توقف اجرای پروژه‌های جدید گاز طبیعی مایع، اروپا را که به‌شدت به صادرات گاز آمریکا وابسته است، برآشفته کرده است. اما تازه‌ترین خبرها نشان می‌دهد آمریکا قول داده است که گاز اروپا را تامین کند.

افزایش تقاضا برای نفت

آمارها نشان می‌دهد تقاضا برای خرید نفت در جهان در حال افزایش است و این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قیمت نفت و رشد درآمد تولید کننده‌های نفت شود.انتظار می‌رود تقاضا برای نفت در تعطیلات تابستانی آمریکا افزایش یابد.

رشد اقتصاد ترکیه

انتظار می‌رود اقتصاد ترکیه در سه ماهه اول سال میلادی به‌طور سالانه ۵.۹ درصد رشد کند. تعداد ۱۴ اقتصاددان برآورد کرده‌اند که رشد اقتصادی ترکیه بین ۴.۲ تا هفت درصد در دوره ژانویه تا مارس در نوسان بوده است.

توقف حراج طلا در ویتنام

بانک مرکزی ویتنام اعلام کرد که حراج طلا در بازار داخلی را متوقف و اقدام جدیدی را برای تثبیت قیمت این فلز گرانبها آغاز می‌کند این بانک از ۲۳ آوریل تاکنون ۶ حراج طلا برگزار کرده است.

تخصیص یارانه صنایع در چین و آمریکا

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد با وجود آنکه آمریکا به یارانه‌های هنگفتی که چین به صنایع داخلی خود می‌دهد، معترض است اما خود، تحت قوانین جدید، میلیاردها دلار یارانه به صنایع آمریکایی داده است.

تعرفه خودروهای برقی

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلای آمریکا، اعلام کرد اقدام دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در چند برابر کردن تعرفه واردات خودروهای برقی چینی به آمریکا خوب نبوده است.

کد خبر 855823
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha