سلیمی نمین گفت: شهید رئیسی به معنای واقعی مردم‌دار بود. گاهی افراد به مردم توجه می‌کنند و حتی کار مردم را هم راه می‌اندازند اما در این کار نوعی نفع شخصی را دنبال می‌کنند. اما شهید رئیسی این چنین نبود. او حقیقتاً به دنبال خدمت و توجه به مردم بود.

سلیمی نمین

به گزارش همشهری آنلاین، پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به همراه هیأت همراهش، بسیاری از مردم ایران در فضای حقیقی و مجازی اشاره داشتند که خواهان این هستند که رئیس‌جمهور آینده نیز شخصی از جنس شهید رئیسی باشد و مشی و روش او را در پیش گیرد. در این باره با عباس سلیمی نمین، پژوهشگر تاریخ و سیاست گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

مردم ویژگی‌های رئیسی را می‌پسندیدند

سلیمی‌نمین در ابتدا گفت: در مورد شهید رئیسی نکته مهمی که وجود دارد این است که ایشان، از لحاظ شخصیتی ویژگی‌هایی را دارا بودند که مورد اقبال جامعه ایرانی واقع شده بود و در همین راستا هم علاقه دارند کسی که در آینده قرار است سکّان امور اجرایی کشور را به عهده بگیرد از این ویژگی‌ها برخوردار باشد. این خصایلی که در مرحوم رئیسی وجود داشت، تقریبا در هرکسی که در مسیر تلاش برای کشور باشد یافت می‌شود.

بیان یک خاطره

وی افزود: این یک اصل مسّلم است که کارگزاران اگر توجه و التفات جدی نسبت به مردم داشته باشند، در مقابل مردم هم به آنان اقبال نشان خواهند داد. این خصلت مردم‌داری و مردم‌مداری از ویژگی‌های شاخص آقای رئیسی بود. بنده خود یک تجربه عینی در این باره دارم. یکبار زمانی که ایشان معاون اول قوه قضائیه بودند، وارد مجموعه‌ای شدم که برخورد خوبی با مردم نمی‌شد و در نهایت بدون اطلاع از اینکه قاضی مربوطه نمی‌آید ساعت‌ها مردم را معطل کردند؛ همین اقدام موجب شد که برخی از افراد در آن مجموعه به برخی از شخصیت‌های نظام و انقلاب توهین کنند. من بلافاصله با آقای رئیسی تماسی داشتم و موضوع را منتقل کردم و ایشان نیز روز بعد شخصا مسأله برخورد ناشایست با مردم در آن مجموعه را پیگیر شده و سپس به من هم اطلاع داد که این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

مردم‌داری به معنای حقیقی

او ادامه داد: شهید رئیسی به معنای واقعی مردم‌دار بود. گاهی افراد به مردم توجه می‌کنند و حتی کار مردم را هم راه می‌اندازند اما در این کار نوعی نفع شخصی را دنبال می‌کنند. اما شهید رئیسی این چنین نبود. او حقیقتاً به دنبال خدمت و توجه به مردم بود و در این راه هیچ منفعت شخصی را دنبال نمی‌کرد.

کد خبر 856073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha